Netfliks ukida 150 radnih mesta u SAD nakon pada broja pretplatnika 1Foto: Pixabay/Jade87

Netfliks otpušta oko 150 zaposlenih, mesec dana nakon što je striming servis objavio da gubi pretplatnike, prvi put u deceniji rada, piše BBC.

Otpuštanja, koje je gigant najavio u utorak, uglavnom će uticati na njegovu američku kancelariju u Kaliforniji. Oni čine oko 2 odsto njene severnoameričke radne snage. Netfliks je saopštio da je potreba za otpuštanjem radnika usledila zbog pada prihoda kompanije.

„Ove promene su prvenstveno vođene poslovnim potrebama, a ne individualnim učinkom, što ih čini posebno teškim, jer niko od nas ne želi da se oprosti od tako sjajnih kolega“, navodi se u saopštenju kompanije.

Nije otkriveno koje sfere poslovanja će doživeti gubitak radnih mesta, ali „Los Anđeles tajms“ je izvestio da će odeljenje za komunikacije i odeljenje zaduženo za sadržaj bili pogođeni.

U aprilu je striming gigant šokirao industriju kada je otkrio da je izgubio 200.000 pretplatnika u prva tri meseca 2022. godine i upozorio da se očekuje da će još dva miliona napustiti u narednom kvartalu.

Vest je izazvala rasprodaju kod investitora, pri čemu su akcije kompanije pale za 35 odsto u jednom danu. Poslednja cena deonica bila je 190 dolara (152 funti), što je pad od 46 odsto u odnosu na prethodno posmatrani period.

Iako Netfliks ima 220 miliona pretplatnika širom sveta i ostaje očigledan lider na tržištu, poslednjih godina se suočio sa jakom konkurencijom dolaskom konkurentskih platformi kao što su Dizni Plus, HBO i Amazon Prajm Video.

U svom prošlomesečnom izveštaju o zaradi, kompanija je takođe rekla da su je rat u Ukrajini i odluka da podigne cene u SAD koštali pretplatnika. Samo povlačenje sa ruskog tržišta koštalo je uslugu 700.000 članova.

Zajedno sa gubitkom radnih mesta, kompanija takođe planira da pravi rezove u pogledu sadržaja i povlačenja sopstvenih kreacija. Tokom početka meseca maja, prvi projekat koji je otkazan, u pokušaju da se smanje troškovi, bio je „Pearl“, animirana serija koju je kreirala Megan Markl.

Neki analitičari kažu da je nakon porasta broja registracija tokom pandemije, Netfliksu ponestalo „lakih načina za razvoj poslovanja“.

Kompanija kaže da traži jeftiniji model zasnovan na reklamama i takođe planira da ukine deljenje lozinki koje ju je koštalo pristupa u oko 100 miliona domaćinstava.

Netfliks nije jedina kompanija koja se suočava sa potrebama pravljenja rezova u poslovanju. Poslednjih nedelja, veliki broj američkih tehnoloških kompanija, od početnika do velikih imena kao što su „Uber“ i „Tviter“, reklo je da usporava ili zamrzava proces zapošljavanja ili je najavilo otpuštanje, navodeći kao razlog finansijske probleme.

Izvor: BBC

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari