Novi Berlinski aerodrom počeo da radi sa devet godina zakašnjenja 1Foto: Beta/AP

Sa devet godina zakašnjenja i daleko iznad prvobitnog budžeta novi berlinski aerodrom danas je konačno otvoren bez velike ceremonije i, zbog  pandemije korona virusa, sa malo putnika.

Na aerodrom Vili Brant danas su sletela dva aviona Lufthanze i Izidžeta i obeležili zvaničan početak rada u jeku pandemije.

Avion Izidžeta došao je sa susednog berlinskog aerodroma Tegel, a avion Lufthanze iz Minhena.

Izgradnja novog aerodroma bio je veliki projekat posle reunifikacije dve Nemačke koji je obeležen crnom serijom kvarova, grešaka i sumnji za korupciju, prenosi Frans pres.

Izgradnja berlinskog međunarodnog aerodroma Vili Brant, počela je 2006. godine i prvobitno je trebalo da bude otvoren oktobra 2011. godine.

Međutim niz tehničkih problema i problema u planiranju primorali su zvaničnike da odustanu od šest datuma otvaranja, a najneprijatnije je bilo 2012. samo četiri nedelje pre nego što je trebalo da letovi počnu, prenosi AP.

Projekat je postao nacionalni vic dok su se direktori aerodroma borili da savladaju razne probleme uključujući kompleksan sistem bezbednosti od požara koji je dugo stvarao glavobolje.

Aerodrom je koštao oko šest milijardi evra, oko tri puta više nego što je prvobitno planirano. Konačno je otvoren u vreme kada je vazdušni saobraćaj pogođen pandemijom.

Otvaranje novog terminala 2 je odloženo za početak iduće godine zato što trenutno nije potreban.

Sa novim aerodromom označava se kraj za berlinski aerodrom Tegel iz vremena Hladnog rata, koji je bio frekventniji od dva stara i sve opterećenija aerodroma koja su do sada opsluživala glavni grad Nemačke.

Današnjim sletanjima će početi sedmodnevna tranzicija a poslednji let sa aerodroma Tegel treba da poleti 8. novembra.

Bivši istočnoberlinski aerodrom Šenfeld, koji se nalazi preko puta novog berlinskog aerodroma će biti uključen u novi aerodrom kao Terminal pet.

Stari aerodromi Tegel i Šenfeld su opslužili ukpno 35,6 miliona putnika prošle godine, čime je Berlin bio na trećem mestu po broju putnika u zemlji iza Frankfurta i Minhena.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.