Foto: Fonet-Ap

Moskovski sud odredio je novčanu kaznu od 1.600 dolara Radiju Slobodna Europa, zato što ta medijska kuća nije podnela dokumente propisane zakonom o stranim agentima.

Agencija AP podseća da su Radio Slobodna Europa, kojeg finansira SAD, i Glas Amerike prošle godine u Rusiji „obeleženi“ kao strani agenti u okviru novog zakona, odnosno kao mediji koji dobijaju finansije od drugih država, prenosi Tanjug.

Agencija podseća da su samo ta dva medija svrstana u strane agente u Rusiji.

Prvi čovek RSE Thomas Kent rekao je za AP kako im u nekoliko navrata nije bilo dozvoljeno prisustvovati sednicama parlamenta zato što su „obeleženi“ kao strani agenti, ali i da su pojedinci odbijali dati im intervjue.

Rusko ministarstvo pravosuđa objavilo je u decembru prošle godine da je svrstalo devet američkih medija među „strane agente“, a među njima i Glas Amerike te Radio Slobodna Evropa, koje finansira američki Kongres.

Registrovanje medija kao ‘stranog agenta’

Takva je mera usledila nakon što je ruski predsednik Vladimir Putin proglasio zakon koji dopušta registrovanje medija pod kontroverznim nazivom „stranog agenta“.

Osim dve radijske stanice, na popisu je još sedam drugih medija koji su svrstani među one koji „obavljaju funkciju stranog agenta“.

Na popisu se još nalaze mediji Idealna stvarnost, Kavkaska stvarnost, Krimska stvarnost, Tatarsko-baširska služba radija, Sibirska stvarnost i Faktograf, naveli su ruski mediji.

Krajem novembra Putin je proglasio zakon koji omogućava da se svaki međunarodni medij koji deluje u Rusiji svrsta pod kontroverzni naziv „stranog agenta“ prema odluci Ministarstva pravosuđa, kao reakciju na primoravanje ruske stanice Russia Today da se registruje pod tim nazivom u SAD-u.

Objavljivanje registra usledilo je u trenutku povišenih tenzija između Washingtona i Moskve zbog državnih medija, javlja AP.

Portparolka Ministarstva spoljnih poslova Marija Zaharova rekla je tada da su nove mere odgovor na, kako je navela, napad na Russia Today u Americi.

Izvor: Al Jazeera Balkans