U Budvi prijavljeno 22 odsto više gostiju nego prethodne sedmice: Na najvećem broju kupališta cena plažnog mobilijara od 10 do 25 evra 1Foto: TO Opštine Budva

Prema zvaničnim podacima koje Turistička organizacija opštine Budva dobija jednom sedmično neposredno od budvanskih hotelijera i iz sistema za prijavu boravka sa turističko-informativnih biroa koji se nalaze na teritoriji celokupne budvanske rivijere, u Budvi boravi 36.346 gostiju, što je za 22 odsto više u odnosu na prethodnu sedmicu.

U hotelskom smeštaju, u kojem boravi 15.674 turista najbrojniji su gosti iz Srbije, Izraela i Bosne i Hercegovine, a samo u ekskluzivnom hotelu „Splendid“ hotelske grupe „Montenegro stars“ odmaraju gosti iz skoro 70 zemalja sveta.

Kada je u pitanju privatni smeštaj prema podacima TO Budve, prijavljeno je 19.654 gosta. Turisti iz Srbije, Rusije, Ukrajine i Bosne i Hercegovine čine više od 70 odsto od ukupnog broja.

Prema rečima Branke Džoganović, predsednice Udruženja privatnih izdavalaca Crne Gore, popunjenost kapaciteta u privatnom smeštaju nije još na očekivanom nivou.

U Budvi prijavljeno 22 odsto više gostiju nego prethodne sedmice: Na najvećem broju kupališta cena plažnog mobilijara od 10 do 25 evra 2
Foto: TO opštine Budva

„Trend rasta je primetan svake sedmice,ali još uvek nije na očekivanom nivou. Primetna je i struktura gostiju koju ove godine mahom čini omladina. U određenom broju stanova borave porodice sa decom, a u jednom broju apartmana beleže se organizovani dolasci gostiju iz Srbije, BiH, Hrvatske, Rumunije, Ukrajine i Rusije, posredstvom turističkih agencija“ – ističe Džoganović i dodaje da se cena noćenja u privatnom smeštaju ove godine nije povećavala, kao što se ističe u medijima, već da se, i u ovom periodu godine, može pronaći smeštaj za 7 ili 10 evra, pa na više.

„Protekle sedmice smo, na žalost, bili svedoci izuzetno malicioznih i negativnih novinskih članaka, koji su situaciju u Budvi tokom letnje turističke sezone predstavljali neadekvatno i netačno. Žao nam je što je region reagovao na takav način, jer je Budva već decenijama prepoznata kao omiljena crnogorska destinacija brojnih turista sa upravo tih prostora. Činjenica je da, nakon veoma dobre predsezone na našoj rivijeri, glavna turistička sezona nije krenula tokom koji su očekivali pre svega izdavaoci privatnog smeštaja, jer su hotelski kapaciteti u ovom trenutku popunjeni 90 odsto. Isto tako je i činjenica da je svake sedmice primetan porast broja gostiju, te da je naplata boravišne takse za 46 odsto bolja u odnosu na prošlu godinu, što, između ostalog govori i o povećanoj odgovornosti naših sugrađana“, ističe Nemanja Kuljača, direktor Turističke organizacije opštine Budva.

Mnogobrojni razlozi su, kako navodi, uzrokovali manji broj gostiju u privatnom smeštaju i o njima se može govoriti, ne samo sa aspekta rata u Ukrajini ili COVID situacije, već pre svega ogromnog broja izgrađenih nerezidencijalnih stanova koji potencijalno ulaze u tzv. sivu zonu, za koju mi nemamo nadležnost da je kontrolišemo.

U Budvi prijavljeno 22 odsto više gostiju nego prethodne sedmice: Na najvećem broju kupališta cena plažnog mobilijara od 10 do 25 evra 3
Foto: TO opštine Budva

„To je bio i razlog više da, od početka ove godine, u javnost izađemo isključivo sa podacima o prijavljenim gostima koje dobijamo sa naših info biroa. Svesni smo da je realna slika u našem gradu sigurno drugačija i da u ovom trenutku u Budvi boravi više gostiju od registrovanog broja koji mi objavljujemo“, naglašava on i dodaje da je u cilju rešavanja svih nedoumica potrebno da se sistemski uredi prijava boravka turista, odnosno da se smeštaj koji se nalazi u „sivoj zoni“ uvede u legalne tokove.

„Želim da istaknem da turistička sezona u Budvi nije loša kakvom se predstavlja u javnosti, te da je do negativnih medijskih natpisa došlo upravo zbog nepostojanja zvanične metodologije kojom bismo u okviru brojnog stanja „računali“ i goste koji borave u objektima kojima nije izdato rešenje o upisu u Centralni turistički registar. Zato je nemoguće u ovom trenutku praviti uporedne analize sa prethodnim godinama. Potrebno je da država utvrdi način kojim će se procenjivati broj turista u objektima koji nisu primarno namenjeni stanovanju, jer je jedino na taj način moguće imati tačne podatke o broju gostiju koji borave u Budvi, ali i celoj Crnoj Gori. Uređivanje ove oblasti ne ostavlja prostor za nagađanje i ne dovodi u zabludu javnost i medije, ali i naše sugrađane i celokupnu turističku privredu“, kaže Kuljača.

Kafa od 2 do 3 evra, pljeskavica 2,5 do 4 evra

Osvrćući se na navode u medijima koji su poslednjih dana isticali visoke cene na području budvanske rivijere, direktor TO Budve je rekao da su zaposleni u ovoj organizaciji poslednjih dana vršili obimno istraživanje cena svih vrsta usluga i ugostiteljskih ponuda i uporedili ih sa zvaničnim podacima koje su dobili od Udruženja ugostitelja Budve.

„Istina je ipak drugačija od one koja je plasirana u medijima. Na najvećem broju budvanskih kupališta cena plažnog mobilijara (dve ležaljke i suncobran) se kreće od 10 do 25 evra. Postoje i ekskluzivne lokacije gde su ove cene sigurno znatno više, ali one ne „mobilišu“ veći broj posetilaca, već upravo klijentelu koja veoma dobro zna što ih očekuje. U najvećem broju naših kafea i restorana espreso se može popiti po ceni od 1.20 do 1.80, nes kafa po ceni od 2 do 3 evra, gazirana pića po ceni od 2.40 do 3 evra, točeno pivo po ceni od 2.50 do 3 evra“, navodi direktor Turističke organizacije opštine Budva.

U Budvi prijavljeno 22 odsto više gostiju nego prethodne sedmice: Na najvećem broju kupališta cena plažnog mobilijara od 10 do 25 evra 4
Foto: TO opštine Budva

Kada je u pitanju hrana – pica – kao jedno od najpopularnijih letnjih jela, prema njgovim rečima, košta od 6 do 15 evra, a porcija lignji oko 12. Pljeskavica u lepinji je između 2.5 i 4 evra, a giros na najvećem broju mesta od 3 do 5.

„Parking u centru grada po dnevnoj tarifi iznosi 1 evro po satu, naravno pod uslovom da se pronađe slobodno mesto, ali to je problem sa kojim se Budva suočava već godinama, poput drugih turističkih destinacija koje tokom letnjih meseci višestruko uvećavaju broj ljudi koji borave u destinaciji“, naglašava Nemanja Kuljača.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.