U sudaru voza i autobusa poginulo šestoro dece 1Foto: EPA-EFE Mathieu Ferri

U sudaru voza i školskog autobusa u blizini Perpinjana na jugu Francuske poginulo je najmanje šestoro dece, dok je još 18 ljudi povređeno, od kojih su neki u kritičnom stanju.

Autobus koji je prevozio učenike iz obližnje srednje škole udario je voz koji se kretao brzinom od 80 kilometara na čas. Autobus je prepolovljen od siline udarca.

Francuska železnica (SNCF) je saopštila da su prema rečima očevidaca ispred pružnog prelaza rampe bile spuštene u trenutku sudara, ali ta informacija nije potvrđena. Autobus, koji je krenuo iz srednje škole u Milasu, našao se na pružnom prelazu kada ga je udario voz, koji je saobraćao iz Perpinjana. Kako se navodi, vidljivost je bila dobra. Četvoro dece je poginulo na licu mesta. Dve jedanaestogodišnje devojčice su juče podlegle povredama. 

Očevidac, koji je bio u vozu, rekao je za lokalni portal Independant da je reč o “veoma snažnom sudaru – činilo se da će voz ispasti iz šina”. U trenutku sudara u vozu je bilo tridesetak ljudi. Policija će saslušati ženu koja je vozila autobus, a koja je zadobila manje povrede. Manje povrede je zadobio i mašinovođa. Kerol Delga, predsednica regionalnog veća Ositani, rekla je da je pružni prelaz u veoma dobrom stanju i da je nedavno renoviran. SNCF je saopštila da na prelazu postoji automatska rampa sa standardnim signalnim znacima i ne smatra se naročito opasnom.

S druge strane, baka jedne povređene devojčice koja je bila u autobusu ima sasvim drugačiju priču. Devojčica je rekla da se rampa nije spustila. “Crveno svetlo koje u normalnim okolnostima sija nije se upalilo. Vozač (autobusa) je prošao i stao na pola puta i tu se voz zakucao u njega”, rekla je devojčica. Francuski predsednik Emanuel Makron je na Tviteru izrazio saučešće. “Saosećam sa žrtvama ove užasne nesreće… kao i s njihovim porodicama. Vlasti su u potpunosti angažovane da im pomognu.”

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.