Bicikl između urbanog planiranja i politike

Kolumna članova Inicijative Ne da(vi)mo Beograd Naš grad

Ostavite komentar


  1. Apsolutno ste u pravu.
    Suštinski problem u glavama političara koji vodeovaj grad a samim tim u službenika ispod njih koji konkretizujustvari je konotacija da bicikl služi samo za rekreaciju, za švrćkanje po Adi, Zemunskom keju…
    Jednostavno su nesvesni potencijala koji bicikl ima kao sredstvo javnog prevoza u gradovima. Da bi sa sadašnjih 1,5% stigli do populacije od 10tak % koja koristi bicikl za svoja dnevna putovanja (do posla, do škole, fakulteta, pa i do vrtića) postoji samo jedan ultimativni zahtev: razvoj INFRASTRUKTURE!
    Kada ljudima date (kvalitetnu) mogućnost oni polako počinju da se orijentišu ka njoj i to se širi kao virus.
    Naćalost većina napora koju čini aktualna vlast je formlnog karatketa: crtanje staza na pešačkim površinama-što je apsolutno kontraproduktivno jer generiše konflikt na relaciji pešak-biciklista, dok jedini suštinski napredak sam zabeležio u novom bulevaru Vudrua Wilsona u okviru BWF-a gde imamo svega 600-700m veoma kvalitene bici infratsrukture koja naalost ne može da se koristi i dalje. Sve ostalo je tako da ozbiljnog biciklistu odbija od korišćenja i od nastavlja da vozi po kolovozu.
    Nažalsit aktulna vlast nema kapacitet da se suštinski pozabavi ovim problemom i dok se ne dogodi mentalni otklon od ovog sistema vrednosti neće biti suštiskog napretka po ovom pitanju i hvatanja koraka sa civilizovanijim svetom.

Ostavite komentar


Beograd

Naslovna strana

Naslovna strana za 18. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ognjen Radonjić, profesor

Iz Danasa u bolje sutra.