CLS: Protiv ukidanja trolejbusa na Studentskom trgu i Vasinoj ulici u Beograedu 1Foto: FoNet/Aleksandar Barda

Centar za lokalnu samoupravu (CLS) saopštio je danas da se protivi planu aktuelne vlasti u Beogradu da se ukinu trolejbusi na Studentskom trgu i u Vasinoj ulici, jer bi to dovelo do većih troškova i otežalo funkcionisanje saobraćaja.

CLS je podsetio da se tim planom namerava da se pretvori Vasina ulica u pešačku, ukidanje javnog prevoza na Studentskom trgu, te preusmeravanje na Dunavsku ulicu, kroz Francusku ulicu i Ulicu Žorža Klemansoa svih autobuskih i trolejbuskih linija koje se okreću na Studentskom trgu i na Trgu republike.

„Premeštanjem početnih stanica autobusa i trolejbusa sa Studentskog trga i Trga republike na Donji Dorćol, operativni troškovi za navedene autobuse i trolejbuse rastu za 2,5 miliona evra godišnje“, naveo je saobraćajni inženjer Karlo Polak, a saopštio CLS.

Tom trošku, kako oni navode, treba dodati pet do 10 miliona evra investiranja u širenje Francuske ulice, Ulice Žorža Klemansoa i Dunavske.

Da bi se to sprovelo bilo bi potrebno i ukinuti nekoliko stotina parking mesta i drvored sa jedne strane ulice.

„Rešenje sa manjim investiranjem u ulice značilo bi da Francuska ulica postaje autobusko-trolejbuska bez širenja kolovoza, čime bi se još više opteretila Ulica despota Stefana i to na delu gde je najuža, a zagušenja bi se tada prenosila i na javni prevoz“, ukazao je Polak.

„Stav stručnjaka iz CLS za lokalnu samoupravu je nedvosmislen – Studentski trg i Trg republike moraju da ostanu saobraćajni trgovi dok se svi glavni pravci koji im prilaze ne pokriju metro linijama“, navodi se.

Kako kažu, budući da trolejbusi čine tek 40 procenata javnog prevoza ka ovim trgovima, potrebno je širiti trolejbusku mrežu kroz Ulicu despota Stefana, napraviti dodatni trolejbuski depo i nabaviti nove zglobne trolejbuse.

„Novi trolejbusi moraju imati baterije za kretanje bez mreže pet kilometara, a takva vozila su dva puta jeftinija od elektrobusa“, piše u saopštenju.

Na širem području grada potrebno je razvijati mrežu žutih traka, kako bi se povećala brzina i pouzdanost trolejbusa koji voze ka centru i do izgradnje metroa ne treba ukidati javni prevoz, a posebno ne trolejbude i tramvaje, ocenio je CLS.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari