Gužva se "preliva" svuda po gradu 1

Opšte nezadovoljstvo, bes i pometnja sugrađana zbog saobraćajnog kolapsa koji počinje na trgu Slavija i proteže se celim gradom, trube vozača i svađe pešaka, slika su koja je u trenu zamenila ushićenost novom muzičko-vizuelnom atrakcijom u vidu „jedne od 10 najlepših fontana u Evropi“, po oceni nekih.

Od Autokomande do Slavije putovalo se barem pola sata van špica jer su samo dve trake u opticaju i za putnička i vozila GSP-a, iz Nemanjine su automobili u pravcu Slavije mileli u koloni, a u Kralja Milana se ka Slaviji protezala povorka parkiranih trolejbusa, koji su izgleda odustali od pokušaja da se uključe u saobraćaj, i sve se to „slilo“ i „prelilo“ oko fontane koja ni svojim veselim melodijama i živopisnim bojama nije uspela da odbrovolji sugrađane i one zbunjene turiste koji su pokušavali da se fotografišu. Kada smo ih pitali da ili im se sviđa fontana i da li nju „fotkaju“ rekoee „ne, hoćemo da zabeležimo kakva je ovde gužva, mi smo mislili da je to samo kod nas u Kini tako“. U tom su se i prolaznici uključili u razgovor pa jedan kaže „svakog čuda tri dana dosta, ko će sad da gleda fontanu, moramo da gledamo gde idemo!“ a drugi pita „Do kad će ovo da traje? Da l’ su oni normalni da zatvore pola Grada odjednom?!“ Ipak bujica ljudi koji pokušavaju da stignu na odredište, ili barem na drugi kraj raskrsnice, odnela ih je dalje od razgovora, a da zadržavanja nema upozoravaju i saobraćajci koji se bore da preusmere vozila. Zadržavanja nema ni za vozila gradskog prevoza, čak ni na uobičajenim stajalištima koja su ukinuta, što bio jedan od glavnih razloga za nezadovljstvo sugrađana. Bez informacije o tome gde da čekaju autobuse koji uobičajeno staju na Trgu Slavija, lutali su da nađu odgovarajući prevoz, iako im je većina autobusa bila „ispred nosa“ zarobljena među vozilima na ulici. Oni svoja vrata nisu otvarali do slede?e regularne stanice, pa ?ak ni na glasno negodovanje ljudi duž Bulevara Oslobođenja, gde je kretanje najsporije.

Iako su radovi na rekonstrukciji Bulevara Oslobo?enja odavno najavljeni, niko od sugrađana sa kojima smo razgovarali nije bio obavešten da izmene u saobraćaju stupaju na snagu baš od ove nedelje, pa su vidno zbunjeni zbog nastale situacije. Mnogo upućeniji nisu ni taksisti, koji su se na stanici na Slaviji međusobno dogovarali koje će alternativne trase koristiti i informisali o zatvaranju ulica.

Za sada je, zaključuje se iz njihovog razgovora najveći problem to što se radovi na Bulevaru Osobođenja odvijaju paralelno na trasi od autokomande do Slavije kao i na Trošarini, što je umnogome poremetilo uobičajen red vožnje GSP-a. Potpuno je ukinuta okretnica sutobuskih linija u Birčaninovoj ulici, a ovu i ulice koje okružuju Klinički centar, vozači su pokušali da koriste kao alternativnu trasu što je na neko vreme blokiralo i kretanje vozila hitne pomoći. Ovim povodom Klinički centar Srbije apelovao je na vozače da ne koriste KCS kao „alternativni putnički pravac“.

U poslepodnevnim časovima kada je i vreme najvećeg špica, gužva nije bila veća nego inače, verovatno jer su se ljudi preusmerili na alternativne trase, a do večernjih časova situacija se dovoljno smirila da prolaznici opet mogu da primete kako se „prelivaju“ šarena svetla muzičke fontane.

Izmena linija GSP

Prva faza radova u Bulevaru oslobođenja trajaće do 28. juna, pa se tramvaji 9, 10, 14 ukidaju. Uspostavlja se tramvajska linija 9L, koja će saobraćati od bloka 45 do Kalemegdana i autobuska linija 9A koja vozi od Slavije do Banjice. Stajalište Karađorđev park izmešteno je niže, bliže Autokomandi. Ukida se i stajalište Trg Slavija – Bulevar oslobođenja, u oba smera i za sve linije, a uspostavlja se stanica Vračarska za liniju 9A, u Baštovanskoj ulici u oba smera.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari