Stojčić: Beograd na vodi bez duga 1foto (BETAPHOTO/BRANISLAV BOŽIĆ/MO)

Gradski urbanista Beograda Marko Stojčić rekao je danas za RTS da su u budžetu za narednu godinu izdvojena sredstva za izgradnju žičare, koja treba da poveže Savu sa Košutnjakom, i istakao da ona ne podrazumeva nikakve sporne situacije sa spomenicima kulture.

Uveliko radimo na projektovanju prve faze prve linije metroa, druge faze prve linije i druge linije, kako bismo ispoštovali rok koji smo sami sebi zadali da dobijemo metro u narednih devet godina, rekao je Stojčić u Beogradskoj hronici.

Upitan o tome da li će Grad konačno dobiti glavnu autobusku i železničku stanicu, Stojčić je odgovorio da realizacija kasni zbog dinamike izvođenja radova, za koje je zadužena kompanija BAS.

Trebalo je radovi budu završeni do kraja ove godine, pa je to prolongirano, ali se nadam da će u naredna dva, naduže tri meseca autobuska stanica konačno profunkcionisati, naročito zbog toga što Železnička stanica „Novi Beograd“ treba da počne sa radom u višem obimu u naredna četiri meseca, rekao je Stojčić.

Komentarišući to što je u budžetu izdvojen novac za izgradnju žičare, gradski arhitetka je naglasio da je jedno žičara, a drugo gondola.

Imamo neku trasu kojom žičara treba da ide kroz Beograd, nevezano od gondole koja je bila najprisutnija u medijima, i to je projekat koji će se nastaviti, rekao je Stojčić i dodao da će žičara povezivati Savu i Košutnjak, a trasa će ići preko Ade Ciganlije na Novi Beograd, ali još nijedo kraja definisana.

Za izgradnju gondole na Kalemegdanu kaže da će se videti šta će biti kada se završi pravni deo.

Stojčić smatra i da je je Savski most prevaziđen, pre svega zbog svoje širine, te da grad, kojem je potreban tri puta veći most od tog, nema luksuz da ga zadrži.

O navodima da „Beograd na vodi“ duguje Gradu 100 miliona evra, Stojčić je rekao da je dogovoreno da ta kompanija na ime kompenzacije gradi javnu infrastrukturu koja će da pređe u ruke u grada.

To su sve one ulice, sva infrastruktura, sve ono što je javno u okviru projekta, svi oni parkovi, sve je to vlasništvo Beograda. To je čisto pravni postupak, kada se završi svaka ulica, ona ima svoju vrednost, investitor dobije upotrebnu dozvolu, preda je gradu i tada se za taj iznos umanji dug kompanije, rekao je Stojčić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari