"Aleksandar Vučić više ne živi u realnosti, već u Pink rijalitiju": Sagovornici Danasa o tvrdnji predsednika Srbije da je 80 odsto negativnog sadržaja usmereno na njega 1Foto: Screenshot/Prva

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je sinoć na TV Hepi da istraživanja društvenih mreža pokazuju da je više od 80 odsto negativnog sadržaja usmereno na njega, a preostalih 20 odsto na druge političke aktere. On nije naveo ko je sproveo to istraživanje i koliko je koštalo, precizirajući da „stručnjaci u digitalnoj sferi sa društvenih mreža tačno izvuku vreme i interakcije”.

Upitan da prokomentariše navode da se Vučić negativno pominje na društvenim mrežama, poslanik DS Srđan Milivojević kaže za Danas da je dovoljno samo pogledati šta na njima pišu Ana Brnabić, ministri i poslanici SNS, “a da ne pominjem Vladanku Malović, i ostale napredne jurišnike koji su generatori mržnje i nasilja na društvenim mrežama”.

– Ni Aleksandru Vučiću iz sakoa ne viri bonton, pre to liči na bot-ton. Ova rečenica nam još jednom pokazuje da Aleksandar Vučić više ne živi u realnosti, već u Pink rijalitiju u koji je pretvorio političko delovanje SNS – navodi Milivojević.

Direktor BIRODI-ja Zoran Gavrilović kaže za Danas da je Vučić prekršio zakon ne navodeći ko je vršio istraživanje. On ističe da je pravilo da se to navede, kao i ko je platio istraživanje, kojom metodom i u kom vremenskom periodu je urađeno.

– Informacijom da su to uradili “oni koji to znaju”, a izostavljajuci ove informacije prekršen je član 62 novousvojenog Zakona o elektronskim medijima. I do sada je postojala obaveza prema Pravilniku o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga da se navedu podaci o istraživanju, ali REM to nije sankcionisao. Ovo je sada kršenje zakona pa ćemo da vidimo da li će REM da radi svoj posao – naglašava Gavrilović.

Prema njegovim rečima, ostaje nejasno da li je to radila služba Predsedništva, ili je ono angažovalo agenciju za koju je trebalo da se napravi javna nabavka ili je to uradio i platio SNS, a predsednik to samo iskorisio.

– Teško je pričati o rezultatima istraživanja, ako ne znamo ove osnovne podatke o istraživanju koji su obavezni da se predstave u javnosti. Ako sam dobro razumeo, Vučić je naveo da je tih 80 odsto napada na nivou online, gde on nema kontrolu kao što ima na TV, i da je ova turneja po televizijama odgovor na to sa idejom da se svoje bazično biračko telo zaštiti od „malignih“ uticaja – smatra Gavrilović.

On podvlači da gostovanjem na televiziji Vučić kontroliše štetu koju ima na online.

– Posetio je sve televizije. Od Pinka, čija publika ga vanredno visoko podržava, do RTS-a, Prve i Hepija gde ima veliku podršku, ali i neopredeljene – navodi Gavrilović.

Prema nedavnom istraživanju BIRODI-ja, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je u periodu od 1. decembra 2022. do 15. oktobra 2023. godine u Dnevniku 2 RTS-a bio prisutan 10 sati 32 minuta i 1 sekundu što je u proseku 25 odsto vremena svih posmatranih aktera.

Kako navode, to je 14 puta više od predstavnika opozicije koji su u istom vremenu bili prisutni 44 minuta i 15 sekundi, a što je 1,6 odsto od ukupnog vremena svih posmatranih aktera.

U analizi su uzeti svi prilozi u kojima se predsednik Republike Srbije i opozicija pominju neposredno (oni govore) ili posredno (neko o njima govori).

Nedavno istraživanje BIRODI-a pokazalo je da je Vučić dobio 39 odsto vremena, odnosno 19 sati 35 minuta i 55 sekundi u centralnim informativnim emisijama televizija sa nacionalnim pokrivanjem i N1 od 1. septembra do 15.oktobra 2023. godine.

Na drugom mestu po zastupljenosti bila je Vlada Srbije sa 17 odsto.

Posmatrano po televizijama, Vučić je bio dominantan u dnevniku TV Pink gde je zastupljen sa 57 odsto i TV B92 sa 54 procenta vremena.

Vlada Srbije je najviše bila zastupljena u dnevniku TV Happy sa 37,2 procenta.

Po tonu izveštavanja o navedenim akterima, predsednik je predstavljen na „izrazito pozitivan način“ jer je od ukupnog vremena u svim dnevnicima imao 88 odsto pozitivnog vremena, dok je Vlada dobila 76,6 odsto takvog vremena.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari