Gotovo tri puta manje odustajanja od školovanja 1Profesori postaju mentori nakon završenih obuka koje se sastoje iz tri modula Foto: REF

S početkom nove školske godine, Predstavništvo fonda za obrazovanje Roma u Srbiji (REF Srbija) nastavlja sa mentorskim obukama profesora u srednjim školama sa ciljem smanjenja stope napuštanja obrazovanja, poboljšanja akademskih postignuća i broja diplomiranih romskih srednjoškolaca.

Jedna od važnih komponenti pomenutog projekta je srednjoškolski stipendijski i mentorski program, namenjen učenicima romske nacionalnosti.

– Mentori učenika su profesori, pedagozi, psiholozi koji su zaposleni u školama koje stipendisti pohađaju. Cilj rada je da se smanji procenat odustajanja od školovanja, što je uspešno i urađeno jer je procenat odustajanja sa 7 smanjen na 2,4 odsto. Projekat obuhvata praktičnu pomoć učenicima koja je neophodne za borbu protiv diskriminacije i za stvaranje uslova u kojima Romi i Romkinje imaju pristup kvalitetnom obrazovanju, ali i veće mogućnosti pri zapošljavanju, objašnjava Zorana Tomić, koordinatorka za srednjoškolski stipendijski i mentorski program REFS-a.

Profesori postaju mentori nakon završenih obuka. Obuke za mentore se sastoje iz tri modula, akreditovanih od strane Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, a sva tri modula su dostupna u „Priručniku za mentore“, koji REFS trenutno priprema.

Podrška koju mentori pružaju učenicima obuhvata individualan i/ili grupni rad sa učenicima, praćenje njihovog napretka i redovnog pohađanja nastave, komunikaciju sa roditeljima ali i uključivanje učenika u vannastavne aktivnosti kao i pružanje podrške u prevazilaženju bilo kojih izazova na koje naiđu. Obuka za mentore iz Centralne Srbije je održana prethodne nedelje, a tokom septembra će biti organizovane i obuke za mentore iz Vojvodine i Južne Srbije.

Nedostatak samopouzdanja

– Potrebe koje prepoznajem kod učenika uglavnom se odnose na podršku u učenju. Reč je često o deficitu znanja sa kojim upisuju srednju školu. U tom slučaju, uključujem ih u dopunsku nastavu, izrađujem zajedno sa njima plan rada i radimo na odabiru odgovarajućih strategija u učenju. Takođe, utičem na podizanje motivacije za učenjem, jer je često razlog njihovog slabog uspeha nedostatak samopouzdanja, istakla je Branka Oreščanin, pedagog Škole za negu lepote u Beogradu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari