Građani Srbije proveli 120 miliona sati u glasovnim i tekstualnim razgovorima na Viberu u 2021. 1Foto: Viber

Viber aktivno koristi više od 90 odsto vlasnika pametnih telefona u našoj zemlji, a prema podacima, a ovaj servis komunikacije tokom prošle godine zabeležio je rast od 12 odsto u broju ostvarenih poziva i poslatih poruka.

„Ovo znači da su Srbi obavili oko 1.5 milijardi poziva, proveli 120 miliona sati u glasovnim i tekstualnim razgovorima na Viberu – i slali u proseku 1000 poruka svake sekunde kroz ovu aplikaciju. Korisnici u našoj zemlji su – očekivano – najčešće pozivali svoje sagovornike i slali najveći broj poruka na dane omiljenih domaćih praznika – na novogodišnje veče, Dan žena i Dan zaljubljenih. 830 miliona stikera je oplemenilo četove među korisnicima u Srbiji tokom 2021. godine”, navode iz kompanije Rakuten Viber, nakon objavljivanja statističkog izveštaja za 2021. godinu.

Viber, jedno od vodećih imena među servisima za glasovne komunikacije i instant razmenu poruka, prepoznat je i kao aplikacija broj 1 za četovanje kod nas.

Tokom protekle godine, Viber je proslavio svoju jedanaestu godišnjicu – i tom prilikom ostvario važnu prekretnicu u vidu 1 milijarde instalacija na Androidu, a predstavio i AR Objektive kroz partnerstvo sa kompanijom Snap Inc. Objektivi su zabeleženi kao još jedan značajan uspeh u razvoju kompanije, jer su korisnici iz Srbije kreirali preko 3 miliona Objektiva od njihovog uvođenja na platformu – avgusta prošle godine.

Stvoreni da razvesele komunikaciju među sagovornicima, Viber Objektivi su takođe dostupni brendovima i organizacijama za ostvarenje njihovih marketinških strategija. Objektivi predstavljaju značajno pojačanje već prisutnim kolekcijama stikera na aplikaciji, koji omogućavaju korisnicima da se vizuelno izraze kroz svoje četove – a brendovima mogućnost da na prirodan i neinvazivan način povećaju svest o sebi među svojom potrošačkom publikom i približe ih svojim aktivnostima.

Platforma za više važnih društvenih organizacija

U godini 2021.Viber je postao izabrana platforma za više važnih društvenih organizacija i inicijativa. Među njima se ističu Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije, čiji originalni stikeri su doprineli nastanku zajednice koja redovno informiše preko 100,000 njenih članova – kao i UNICEF u Srbiji. Premijerno u Srbiji je predstavljen napredni čet bot City & Me Niš – koji građanima najvećeg grada na jugu Srbije pruža ažurirane gradske servisne, transportne i zdravstvene informacije, vesti iz oblasti kulture i ekologije – i mogućnost njihove konstruktivne interakcije za dobrobit grada. Širenje ponude ovog čet bota i na druge gradove Srbije nalazi se u aktuelnom razvojnom planu Vibera.

Viber u Srbiji je prepoznat i kao omiljena platforma za promociju kreativnih poslovnih projekata i zabavnih sadržaja. Korisnicima je dostupan poseban sadržaj omiljenih emisija poput Gastronomada i portala Superžena – kao i zabavna interakcija sa zvezdama poput Sergeja Ćetkovića. Saradnja sa vodećim sportskim timovima je proširena kroz nove Viber zajednice KK Crvena zvezda i KK Partizan, Odbojkaškog saveza Srbije i nastavkom uspešne saradnje sa Olimpijskim komitetom Srbije.

Istovremeno sa povećanjem korišćenja Vibera među privatnim korisnicima, brendovi takođe prikazuju povećanje interesovanja za Viberova rešenja za razmenu poruka poslovne prirode – kako bi ojačali komunikaciju sa svojim potrošačima podigli je na viši nivo u njihovoj omiljenoj aplikaciji. Tokom 2021. godine, Viber je zabeležio u Srbiji:

  • Rast od 21 odsto u broju čet botova, uz povećanje od 65 odsto u segmentu interakcija sa čet botovima;
  • Povećanje od 41 odsto u broju otvorenih novih naloga za poslovnu razmenu poruka (uz globalno povećanje od 55 odsto);
  • Sveopšte povećanje od 66 odsto u broju isporučenih Viberovih poslovnih poruka. Broj transakcionalnih poruka (porudžbina, praćenja isporuke pošiljki, podsetnika za sastanke) porastao je za 25 odsto, promotivnih poruka (posebenih ponuda, popusta) za 71 odsto i konverzacijskih poruka (podrška kupcima) za impresivnih 104 odsto.

Više od 8.500 brendova širom sveta se danas oslanja na Viberova rešenja za poslovnu komunikaciju kako bi najneposrednije održavala svoje odnose sa kupcima i korisnicima svojih usluga.

Kako navode u saopštenju, brendovi su takođe u mogućnosti da plasiraju svoje reklamne sadržaje kako bi povećali njihovu primećenost i privukli nove korisnike. Prošle godine, ukupni broj impresija Viberovih reklama se povećao za 74 odsto u Srbiji i 70 odsto na globalnom nivou, čime je na najbolji način potvrđeno značajno interesovanje od strane oglašivača. Među vodećim vertikalama u smislu rezultata našli su se zdravlje i fitnes – sa rastom od 90 odsto, energetika sa rastom od 56 odsto i transportne usluge – koje su porasle za 51 odsto. Primećen je i značajno učešće novih kategorija oglašivača na Viberu – poput firmi za zapošljavanje i manjih lokalnih biznisa, čime se vidi jasan uticaj pandemije na poslovni ambijent i tržište rada.

„Pandemija virusa Covid-19 je promenila društvenu agendu i međuljudske odnose u kontekstu nove stvarnosti u minulom periodu i na ulasku u 2022.godinu. Drago mi je da su privatni korisnici, privredni subjekti i brendovi prepoznali Viber kao glavnu platformu za društveno povezivanje koja pruža jasnu korist njihovim ličnim i poslovnim životima u ovim teškim vremenima”, napomenuo je Atanas Rajkov, Viši direktor za region EMENA u kompaniji Rakuten Viber.

Strateško usmerenje Vibera, kako dodaje, već duže vreme je razvoj u super-aplikaciju, čime bismo pružili najveći mogući broj usluga sa dodatnom vrednošću u svakodnevici naših korisnika – kao i da brendovima učinimo dostupnim više mogućnost da uspostave interakciju sa svojim kupcima i potrošačima u prirodnom ambijentu.

„Pokazatelji i brojke koje smo podelili sa vama predstavljaju potvrdu da razvijamo našu aplikaciju u pravom smeru – pošto i korisnici i brendovi sve više koriste Viber u svakodnevnoj komunikaciji i u okviru svojih redovnih navika“, dodaje Rajkov.

Uz razvoj novih funkcija za pogodno korišćenje i komunikaciju od strane brendova, bezbednost naših korisnika i privatnost njihovih podataka predstavljaju bitan deo DNK kompanije. Viber je potvrdio posvećenost zaštiti podataka svojih korisnika primenom enkripcije sa-kraja-na-kraj kao operativnog standarda – od 2016. U prilog tome, Viber je tokom 2021. godine primio zvanične pohvale od strane Mozilla Fondacije, ZDNET-a i Tom’s Guide-a za posvećenost korisničkoj privatnosti i bezbednosti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari