Vlasnici pojedinih lokala u tržnim centrima u Užicu nezadovoljni su izuzetno visokim računima za utrošenu vodu i smatraju da plaćaju ono što nisu utrošili. Problem je posebno izražen u tržnom centru Javna garaža, ali i na Autobuskoj stanici. S druge strane u užičkom JKP Vodovod tvrde da to preduzeće poštuje Odluku o gradskom vodovodu, kojom je predviđeno da se potrošnja u kolektivnim objektima očitava isključivo sa glavnog vodomera i deli sa brojem korisnika, te da bi vlasnici lokala trebalo da se dogovore o pojedinačnim iznosima.


I jedni i drugi najavljuju tužbe, a da bi se u budućnosti problem rešio, investitori bi trebalo da za svaki lokal ili stan u zgradi obezbede posebne vodomere, što je veoma velika investicija.

Branko Radović, oftalmolog, svedoči za Danas da za poslovni prostor od četrnaest i po kvadrata samo sa jednom slavinom u Javnoj garaži plaća astronomske iznose za utrošenu vodu.

– Pre nekoliko godina navodno je naša potrošnja bila 900 kubika, pa 300 i rekli su da je u pitanju greška, jer utrošimo oko tridesetak kubika vode mesečno. Imam poseban vodomer, ali u Vodovodu to ne priznaju. Kada se vodomer pokvario 2004. godine, zamenio ga je njihov radnik, koji je u međuvremenu preminuo, a oni kažu da to nije smeo da uradi – kaže Radović i navodi da u Javnoj garaži postoje izuzetno veliki potrošači vode poput kafana, diskoteke i drugih poslovnih prostora. – Hoću da platim vodu koju sam utrošio, ali neću da plaćam za drugoga. Pokušao sam da problem rešim sa Vodovodom, ali oni tvrde da to nije njihov problem i zbog toga sam na sudu već pola godine – ističe Radović.

Direktor užičkog Vodovoda Milomir Sredojević potvrđuje da u gradu postoje lokali koji plaćaju račune za vodu i deset puta više nego što su utrošili, te da je glavni problem u nerešenim odnosima samih vlasnika lokala. – Kada se gradi objekat, investitor podnese zahtev za ugradnju samo jednog vodomera, sa koga mi očitavamo potrošnju i na osnovu toga ispostavljamo račune. Ako ima više korisnika, oni moraju međusobno da regulišu svoje odnose i obaveze. U najvećem broju slučajeva korisnici u tim objektima imaju svoje interne vodomere, koje sami očitavaju i dostavljaju nam podatke, a ukoliko postoji razlika izvršimo korekciju. Uglavnom su problemi tamo gde nisu regulisani odnosi među potrošačima – kaže Sredojević i ističe da je dodatni problem taj što se u tržnim centrima stalno povećava broj lokala, vlasnici ne mogu da se dogovore, a Vodovod nema nadležnosti da se meša u njihove odnose.

O konkretnom slučaju u javnoj garaži, Sredojević kaže da u Radovićevom lokalu postoji vodomer, ali da „on ne može da bude meritoran da bi se na osnovu njega obračunavala potrošnja“.

– Taj vodomer služi za internu upotrebu, jer je moguće da se na taj vod posle tog lokala, priključio još neko. To je unutrašnja instalacija, a da bi vodomer bio priznat mora da bude priključen na glavnu vodovodnu cev samo za tog potrošača – objašnjava Sredojević i ističe da je to veoma skupa investicija.

– To nije problem samo Užica, već cele Srbije. Mogli bi da ga reše investitori koji grade objekte, tako da naprave vodovodnu mrežu sa svaki stan ili lokal, pa bi tek onda svaki potrošač znao koliko je stvarno vode potrošio – poručio je direktor užičkog Vodovoda.

Dugovanja potrošača

– Potrošači nam duguju više od 50 miliona dinara. S druge strane, ovakvih slučajeva kao u Javnoj garaži, imamo u Raketi i drugim privatizovanim firmama, koje nam duguju 10 miliona dinara, i koje sudski potražujemo – kaže Sredojević, a potom navodi – Na Autobuskoj stanici jedini prijavljeni potrošač je Raketa, iako je 70 korisnika tog poslovnog prostora imalo ugovorni odnos sa tim preduzećem. Vodovod je račun ispostavljao Raketi, a ona je to regulisala sa vlasnicima i zakupcima lokala. Pre dva meseca, Raketa je od nas zatražila da obustavimo isporuku vode, ali su se korisnici lokala, koji nam duguju dva miliona dinara, organizovali i formirali Skupštinu potrošača vode, ali još nisu prijavljeni kao novi korisnici naših usluga – kaže Sredojević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari