Komunalni problemi preko mobilnih aplikacija 1Novi Pazar Foto: Safeta Biševac

April je postao tradicionalni mesec kada u Novom Pazaru počinje veliko „spremanje“ rečnih korita, divljih deponija, gradskih ulica, početak akcija u kojima učestvuju učenici osnovnih i srednjih škola, ekološka udruženja i novopazarska javna komunalna preduzeća.

Uprkos tradiciji, čini se da posao svake godine kreće iz početka.

Neretko se na društvenim mrežama pojave video snimci i fotografije gradskih reka kojima plovi otpad ili nesavesnih građana koji u reku bacaju smeće, ubeđeni da ih ne vidi niko, ili kako na periferiji grada neko istovara otpad od građevinskog materijala ili otpad iz mesarskih radnji i klanica. Komunalna inspekcija nastoji da otkrije počinioce i sankcioniše njihovo ponašanje.

Na drugoj strani su ekološke organizacije koje svojim aktivnostima nastoje da pomognu zajednici o značaju čiste životne sredine.

Lokalna samouprava je, ovih dana, napravila još jedan korak ka građanima, stvarajući uslove da zajedno rade na rešavanju komunalnih problema. Osim, telefonskog broja komunalne inspekcije i društvenih mreža, Novopazarci sada imaju mogućnost da preko mobilnih aplikacija Viber i Whatsup, prijave komunalne probleme. U gradskoj upravi objašnjavaju da je cilj ove mere „da se građani, u što većem broju, uključe u rešavanje komunalnih problema, kako bi grad postao i ostao čist“.

Planirana je izrada posebne aplikacije „Moj Novi Pazar“, čija će opcija biti „Prijavi komunalni problem“.

Bez obzira na vanredno stanje, komunalna inspekcija u ovom gradu, redovno obavlja svoje poslove, ali i prima prijave građana o onima koji bacaju smeće na sve strane. S obzirom da se grad širi, u lokalnoj samoupravi veruju, da će aplikacije za prijavljivanje komunalnog nereda, biti izuzetno značajna pomoć nadležnim inspektorima.

Ovaj prilog sufinansira grad Novi Pazar

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari