Kritična masa ukazala na propuste u infrastrukturi Beograda 1Foto: UG Ulice za bicikliste

Nova Kritična masa organizovana je danas u Beogradu, rutom koja je odabrana kako bi učesnici ukazali na propuste u infrastrukturi „poluzavršenog i nedovoljno bezbednog“ Zelenog bulevara i okolnih ulica, gde ništa nije prilagođeno sve većem broju sugrađana koji koriste bicikl i trotinete u gradskom saobraćaju.

Kako su saopštili organizatori, Kritična masa održana je pod motom „Zavadi pa vozi“ jer su biciklisti i trotinaši želeli da pošalju saobraćajnoj policiji i NVO sektoru bezbednosti još jednu poruku da ne pokušavaju da posvađaju pešake, bicikliste, vozače trotineta i korisnike javnog prevoza u nameri da sav prostor na ulicama ostave automobilima.

Trotinetaši su nacrtom Zakona o bezbednosti saobraćaja obeleženi kao nepoželjni akteri saobraćaja u čemu se Ulice za bicikliste i mreža bicikističih udruženja Biciklistička unija Srbije ne slažu u potpunosti jer smatraju da svaki samostalni vid prevoza može samo harmonizovati ukupan i uvek opterećen tok motornog saobraćaja, navedeno je u saopštenju.

Kako dva udruženja dodaju, tim predlogom zakona trotinetašima se ne dozvoljava korišćenje trotoara ograničenom brzinom od 5km/h, a nameće im se obaveza nošenja reflektujućih prsluka tokom noći i uslova loše vidljivosti, kao i potreba nošenja specifikacija o snazi trotineta.

„Biciklistička udružanja smatraju da električni trotineti kao vozila najsličniji biciklima, da se fabrički prave sa prednjim belim i zadnjim crvenim svetlom i da nije potrebno vozače opterećivati obaveznom opremom kao što je svetloodbojni prsluk“, navedeno je u saopštenju.

Istaknuto je da se električni trotineti u svetu masovno koriste tako što se uz pomoć mobilnih aplikacija iznajmljuju na ulici, i da bi obavezna oprema i dokumentacija bila izlišna i onemogućila bi korišćenje ovih prevoznih sredstava koja služe da u velikim gradovima kompenzuju prevoz automobilima za kraća putovanja.

„Ovo je vrlo efikasan način smanjenja gradskih gužvi i rasterećenja javnog prevoza. ‘Proterivanjem’ trotinetaša sa trotoara se zapravo ide ka njihovom ukidanju, jer su konstrukciono nestabilniji od bicikala zbog manjih točkova i sami korsnici e-trotineta ‘beže’ sa ulica od motornog saobraćaja, jer se osećaju nebezbedno“, navedeno je u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari