U prva tri meseca ove godine, u saobraćaju na putevima Srbije poginulo je četvoro dece, a u istom periodu prošle godine poginulo je jedno, upozorila je Agencija za bezbednost saobraćaja.



Stručnjaci upozoravaju da za to nisu odgovorni samo vozači, već i neažurnost nadležnih u državi u promeni spornih odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja, kao i loši putevi i signalizacija.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže za Danas da bi roditelji mogli da ugroze život svoje dece ukoliko bi se striktno pridržavali ovog Zakona.

– On nalaže da deca u vozilu moraju biti u bezbednosnom sedištu, odnosno korpi, do treće godine života. Kad napune tri godine, trebalo bi da budu vezana pojasom. Međutim, dete je u tom uzrastu visoko 98 centimetara u proseku. Sigurnosni pojas mu dođe do vrata. Pri naglom kočenju, dete bukvalno može da se uguši – ukazuje Okanović na neke nedoslednosti Zakona o bezbednosti saobraćaja koje bi hitno trebalo ispraviti.

Opšte je poznato da su putevi u Srbiji u lošem stanju, a dodatni problem je što su pešački prelazi ispred škola postavljeni na rizičnim mestima.

– Pešački prelaz ispred Osnovne škole u Skeli kod Obrenovca postavljen je na rizičnoj krivini. Tu se često događaju nezgode. Meštani Skele više od godinu dana šalju pisma nadležnima, a oni samo prebacuju odgovornost sa jednih na druge – kaže Okanović, dodajući da je taj prelaz samo jedan u nizu rizičnih u Srbiji.

Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, saglasan je sa navodima da su putevi u lošem stanju, ali smatra da je zakonodavni okvir u vezi sa bezbednošću u saobraćaju – zadovoljavajući.

– Zakon o bezbednosti saobraćaja je zadovoljavajući, što pokazuje činjenica da je pre 15-ak godina oko 70 dece ginulo u saobraćaju godišnje, a prošle godine ih je poginulo 11. To ne znači da u budućnosti nećemo tražiti izmene nekih odredbi. Stanje na putevima je mnogo veći problem – navodi Jovanović. On podseća da mnoge puteve treba izgraditi a većinu rekonstruisati.

– Čak i na nekim saobraćajnicama koje su skoro rekonstruisane ostala je stara saobraćajna signalizacija, ili ona koja je stajala za vreme popravke puta. To pod hitno treba izmeniti. Takođe, trebalo bi povećati video nadzor u saobraćaju – ukazuje Jovanović.

Agencija za bezbednost saobraćaja navela je da saobraćajne nezgode spadaju u pet najčešćih uzročnika smrti dece u svetu. Stoga su upozorili vozače da se adekvatno pripreme prilikom nailaska na zone gde se mogu očekivati deca, da smanje brzinu i povećaju oprez jer „deca nisu dovoljno razvijena, kako fizički, tako ni psihički“. Roditeljima je upućen apel da decu pravilno prevoze u sigurnosnim sedištima, odnosno vezuju sigurnosnim pojasom „i tako izbegnu da u slučaju naglog kočenja i saobraćajnih nezgoda deca zadobiju povrede“.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari