Premijerno prikazan film " Dosije Kosovo – Žuta kuća" 1Foto: MUP

Film „Dosije Kosovo – Žuta kuća“, snimljen u saradnji RTS i Ministarstva unutrašnjih poslova, prikazan je premijerno večeras u Palati Srbija, a ministar unutrašnjih poslova Bratislav Gašić poručio je tom prilikom da je negovanje kulture sećanja i naše tradicije preduslov za opstanak i budućnost Srbije.

Ako nešto ne smemo da zaboravimo, to je stradanje našeg naroda. Film koji ćemo večeras videti je jedan od mnogobrojnih načina da se sećamo i nikada ne zaboravimo stradanje, bol i patnju nedužnog naroda Srbije, nedužne dece, njihovih majki, očeva, braće, sestara, rekao je Gašić uoči projekcije filma koji je premijerno prikazan u okviru obeležavanja 24. godišnjice od početka NATO agresije na Srbiju.

Gašić je istakao da Srbija ima bogatu, ali nažalost i tragičnu istoriju stradanja, posebno tokom 20. veka i poručio da bez sećanja na prošlost i bez znanja istorije, ne možemo razumeti ni sadašnjost.

Zato je film “Žuta kuća” još jedan način da glasno podsetimo na strahotu, užase i zlo. Da se jednako glasno podsetimo na istinu da se srpski narod borio za očuvanje svojih ognjišta, svojih porodica, očuvanje svakog grumena zemlje. Ako o tome govorimo toliko glasno da nas čuju daleko van granica naše zemlje, ako pomen na stradale prenesemo i na buduće naraštaje, onda činimo sve da se takve strahote više ne ponove, kazao je Gašić.

Autorka filma Slađana Zarić zahvalila je Ministarstvu unutrašnjih poslova, RTS-u i ekipi koja je učestvovala u ovom projektu i dodala da najveću zahvalnost duguje porodicama nestalih.

Ne znam da li ću ovim filmom vašu bol povećati ili da li ću smanjiti i ne znam da li će on pokrenuti ono što svi očekujemo, a to je nekakav sudski proces ili pronalazak vaših najmilijih, ali ono što znam i mislim je da je i moja i obaveza RTS-a i svih medija da o nestalima pričamo, jer ako o svemu ovome ćutimo, ti ljudi još jednom nestaju, rekla je Zarić.

Premijeri filma prisustvovao je predsednik Skupštine Srbije Vladimir Orlić, ministri u Vladi Srbije, predstavnici Kancelarije Vlade Srbije za Kosovo i Metohiju, predstavnici SPC, porodice žrtava i nestalih.