Savetnici ministra Đorđevića službenim automobilom u kafanu 1Foto: BETA/ MILOŠ MIŠKOV

Ministarstvo za rad i socijalna pitanja, kako za Danas tvrde bivši i sadašnji službenici, najviše krši Zakon o radu.

Osim što su izloženi mobingu, jer su pojedini ljudi, kako saznajemo, postavljeni na viša mesta samo da bi kontrolisali zaposlene, problem je i otpuštanje mlađih saradnika umesto kojih se potom angažuju penzioneri i članovi SNS, neplaćeni prekovremeni rad, ali i mnoga druga kršenja zakona, poput zloupotrebe ugovora o delu ili o privremenim poslovima.

Jedan od bivših vozača tog ministarstva, čije je mesto pre dve godine preuzeo vojni penzioner, tvrdi za Danas da savetnici ministra Zorana Đorđevića redovno koriste službene automobile i vozače za privatne svrhe, što uključuje vožnju po kafanama, buticima, partijskim sastancima.

Veći problem, međutim, nastaje kad se sa vožnjom prekorači broj dozvoljenih sati, pa se umesto 32 prekovremena dozvoljena sata mesečno, odnosno osam nedeljno preko radnog vremena, dođe i do 70.

Vozač Ministarstva tako može imati i više od 30 sati prekovremenog rada, koji mu se pak brišu u radnoj listi i ostanu neisplaćeni, jer ne može da vozi više od propisanog. Osim toga, nemaju mogućnost ni da uzmu slobodne dane na osnovu ostvarenih prekovremenih sati, što zbog „obima posla“, kako im stoji u obrazloženju, što zbog toga što im ti dani neće biti plaćeni.

Posledice prekovremenih sati kod vozača vidljive su i po prekršajima u saobraćaju. Prema tvrdnjama naših sagovornika, početkom oktobra prošle godine službeni auto u kojem je bio ministar Đorđević preticao je kolonu vozila preko pune linije i izazvao sudar u Ulici Gavrila Principa.

Očevici za naš list kažu da je ministar nestao pre nego što je policija došla na uviđaj, a vozilom je upravljao vojni penzioner. Naš izvor napominje da su vozači preopterećeni i da su zato prekršaji koje prave službenim automobilima uobičajeni.

Ministarstvo za rad i socijalna pitanja zamolili smo pre skoro dva meseca da nam potvrdi ovu informaciju, ali dosad nije bilo nikakvog odgovora. Osim ovog pitanja, zamolili smo ih da nam odgovore koliko je penzionera među službenicima i na kojim poslovima su oni angažovani, i koliko je penzionera među vozačima.

Pitali smo ih i koliko su imali saobraćajnih prekršaja tokom 2018. godine i koliko vozači Ministarstva imaju prekovremenih sati. Iako smo odgovore zahtevali i po zakonu o dostupnosti informacija od javnog značaja, do danas ih nismo dobili.

Koliko je osuđenika u Ministarstvu?

Još jedno pitanje koje nas je zanimalo jeste koliko je pravosnažno osuđenih među saradnicima Ministarstva za rad i socijalna pitanja. Zasad je poznato da je Nenad Nerić, državni sekretar u Ministarstvu, osuđivan za zloupotrebu službenog položaja u podstrekivanju i da je dobio šest meseci uslovne kazne. Izvori Danasa tvrde da se upravo Nenad Nerić, formalno u boračkom sektoru, bavi tenderima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari