Šta kažu mali maturanti nakon završenog testa iz matematike: Prvih 15 zadataka mogli na "eci peci pec", najteži oni u kojima se tražio postupak 1Foto: V. A.

Od 20 zadataka iz matematike, koliko ih je bilo na današnjem testu male mature, u čak 17 se tražilo da se zaokruži odgovor, odnosno oboji kružić ispred tačnog rešenja. U preostala tri zadatka od đaka se očekivalo da pažljivo pročitaju i prikažu postupak rešavanja, a ovo su mnogima bili i najteži zadaci.

Iz razgovora sa učenicima iz više beogradskih osmoletki utisak je da je današnji test bio teži od probnog, a među najteže zadatke navode 18. u kome je, kako kažu učenici koji su matematiku polagali u OŠ „Vladislav Ribnikar“, „trebalo da se piše neki dug izraz“.

– Prvih 15 zadataka je bilo lako, jer se moglo i na eci,peci pec pogoditi. Ipak, u nekim zadacima se moralo razmisliti – kazala nam je jedna osmakinja.

Nastavnici sa kojima smo razgovarali tvrde da neki od tih zadataka uopšte nisu bili teški, ali da je problem što deca ne čitaju tekst. U prilog tome navode primer sa jučerašnjeg testa iz srpskog jezika u kome su kao jedno od najtežih pitanja naveli zadatak u kome je trebalo da se pročita odlomak iz pripovetke „Sve će to narod pozlatiti“ i na osnovu toga da se zaokruže tačni odgovori.

– Jedan zadatak je bio sa sortama kukuruza u kome se tražilo da se izračuna koliko će se dobiti od druge sorte ako se zna da seme prve daje 20 odsto veći rod, a rod je šest tona – prepričao nam jedan osmak šta mu je zadalo muke.

U školama u kojima su juče ispit polagali đaci iz nekoliko osmoletki pojačana nervoza. Nastavnici se žale da tome doprinose i kontrole nadležnih iz Ministarstva prosvete iako za tim, kako kažu, nema potrebe. U nekoliko beogradskih osmoletki koje smo obišli na vratima je stajao po jedan policajac i nije dozvoljeno da se ulazi u zgradu.

Subotica: Najteži poslednji zadatak

Drugog dana male mature pred subotičkim osmacima nalazio se test iz matematike. Za rešavanje zadataka imali su ukupno dva sata, ali su mnogi ispunjen test predali već nakon sat vremena.

Prvi utisci su da test nije bio toliko težak koliko su očekivali, kažu učenici, a najviše ih je namučio poslednji, 20. zadatak.

– Mislim da sam dobro uradio test, vežbao sam i bilo je isto kao i na probnom testu lagano. Za matematiku sam se pripremao oko nedelju dana i za kombinovani ću vežbati još danas i spreman sam za sutra. Mučio sam se malo oko 20. zadatka, pošto to baš i ne znam. U pitanju je bila jedna malo teža računica – kazao je Nemanja, učenik osmog razreda OŠ “Jovan Jovanović Zmaj”.

– Matematiku sam uradio bolje nego srpski. Nisam se spremao uopšte i nije bilo toliko teško koliko sam mislio. Najteži mi je bio 20. zadatak, zato što je trebalo da se piše, a nisam znao da izračunam koren i onda sam na zaokruživanje najviše uradio – objasnio je Andrija, učenik osmog razreda Osnovne škole “Kizur Ištvan”.

Njegov vršnjak Filip, učenik OŠ “Jovan Jovanović Zmaj” kaže da se dosta spremao .

– Zadaci su bili poprilično laki, samo tri poslednja su bila malo teža. Tražila se geometrija, a geometriju baš ne znam i onda mi je to bilo teže – rekao nam je on.

Zaječar: Nije toliko strašno

Prema rečima učenika osmog razreda u gradu na Timoku, neki kažu da je test bio lak, dok neki tvrde da je bio težak. Podeljena su i mišljenja koji je test bio teži, da li iz maternjeg jezika ili iz matematike.

Učenik V.J. kaže za Danas da je test iz maternjeg jezika bio teži, ali da su neki zadaci iz matematike, takođe bili teški.
– Bilo je lakše nego juče, ali je bilo par zaista teških zadataka. Mislim da sam test iz matematike bolje uradio, a za maternji jezik nisam siguran. Mislim da imam negde oko osam poena – kazao je on.

Učenica M.Ž. kaže za Danas da je test iz matematike bio teži nego iz maternjeg jezika.

– Danas je test bio teži, ali nije toliko teško da ne može da se uradi. Mislim da sam uradila solidno, ali nisam sigurna – ističe ona.

V.B. iz Zaječara takođe ističe da je test danas bio teži od jučerašnjeg, ali kako je vreme prolazilo, video je da zadaci nisu toliko teški.

– Kada sam pogledao test, pomislio sam da je ovo mnogo teško, ali kako je vreme prolazilo, činilo mi se da su zadaci sve lakši i lakši. Mislim da sam oba testa uradio odlično – kaže on za Danas.

Učenik V. J. kaže da je današnji test bio teži, ali da su u suštini oba bila laka.

– Meni se čini da su testovi i danas I juče bili laki. Nije bilo ništa teško, ili da do sada nismo učili. Mislim da sam odlično uradio testove – tvrdi naš sagovornik.

S.A. iz Zaječara kaže da testovi nisu bili teški, ali da je test iz matematike za nijansu bio teži.

– Mislim da sam sve dobro uradio, pošto nije bilo teško. Bilo je teških zadataka I danas i juče, ali ne toliko da ne mogu da se urade – kaže sagovornik Danasa.

Vranje: Onaj ko je učio, test uradio bez problema

Svršeni osnovci iz Vranja nisu bili raspoloženi da za Danas govore o tome kako je izgledalo njihovo polaganje maturskih testova, ali je troje njih saglasno u oceni da „nije bilo teško“, dok su dvojica učenika istakla da se „nisu spremala“ za trodnevno testiranje.

Na testu iz matematike bilo je 20 zadataka, od kojih su tri bila tekstualna, a 17 „na zaokruživanje“.

– Bilo je prelako. Prvih 15 su bili laki, 16. i 17. srednji po težini, dok je meni najteži bio 19. zadatak. Nisam se mnogo spremao za test, malo sam učio, dan pre testa. Na testu iz maternjeg jezika imam 16 tačnih zadataka, a čini mi se da ću isto toliko imati i iz matematike – rekao nam je budući srednjoškolac, želeći da ostane anoniman sagovornik.

Njegov je drug takođe rekao da matematika „nije bila teška“.

– Nisam se uopšte spremao, a uradio sam 17 od 20 – dodao je

Učenica iz druge grupe đaka, Milica, koja je jedina pristala da se predstavi, kratko je izjavila za Danas da se za polaganje mature pripremala „dva do tri meseca“ i da je „zadovoljna“ postignutim rezultatom iz maternjeg jezika i matematike, ali nije mogla da izdvoji određene oblasti sa prva dva testiranja koje su joj zadale najviše problema.

– Onaj ko je učio verovatno je uradio testove bez velikih problema. Mislim da sam dobro uradila – rekla je Milica.

Da li zbog adrenalina i uzbuđenja nakon rešavanja matematičkih zadataka, treme ili nečeg trećeg, tek vranjski osnovci nisu želeli da govore o iskustvima sa polaganja maturskih testova.

Jedan od razloga za odbijanje bio je i taj da mladić kojeg smo zamolili za izjavu „nije elokventan“.

Niš: Sve je bilo kul, osim nekih zadataka

– Nije bilo toliko teško, ukoliko ne računam 18. zadatak, trinome iz sedmog razreda, koje sam skroz zaboravio. Uspeo sam čak i da nešto prepišem, ali to nemoj da napišeš – kaže svršeni osmak iz niške OŠ “Vožd Karađorđe”, koji takozvanu malu maturu polaže u školi “Ratko Vukičević”.

Mladi sagovornik Danasa dodaje da ostali iz njegovog razreda kažu da im je na testu iz matematike problem bilo i 19. pitanje, iz geometrije, i 20. u kojem je trebalo da izračunaju procente.

– Sve ostalo je bilo kul. Uopšte, test iz matematike bio je lakši nego probni, a baš lakši nego test iz srpskog, koji su bezveze zakomplikovali – dodaje on.

Učenici osmog razreda prethodno su kazali novinarima da su im kod testa iz srpskog jezika najveći problem bila pitanja koja je trebalo da pokažu koliko razumeju tekst – pripovetku Laze Lazarevića “Sve će to narod pozlatiti” i odlomak Danila Kiša.

Ovaj test je bio teži od probnog, dodali su.

– Ma, nismo se plašili bombi, kakve bombe, ali su se neki nadali da će neko da ih prijavi, pa da se ispit pomeri. Imali smo tremu jer smo polagali prvi put, a i svi oko nas su bili nešto nervozni. Malo je nezgodno i što dosta nas polaže po drugim školama, pred nepoznatim nastavnicima. Drugačije je kad imaš svoje nastavnike, malo bi ti se našli – kaže naš sagovornik iz “Vožda Karađorđa”.

U Školskoj upravi u Nišu, koja inače pokriva Nišavski, Pirotski i Toplički okrug, kažu za Danas da do sada prilikom polaganja završnog ispita nije bilo incidenata, niti su dobili ikakve primedbe roditelja, nastavnika i direktora.

– Roditelji nisu negativno reagovali ni na promenu škole u kojoj njihova deca polažu završni ispit, što pokazuje da su svesni situacije, a i da su razredne starešine radile sa njima. Sve u svemu, spremamo se za završni, kombinovani test – kažu nadležni u Školskoj upravi.

Oni dodaju da je, prema operativnim planovima, policija uveče obavila kontradiverzione preglede školskih objekata u kojima se polaže ispit, posle koje su se objekti zaključavali, a policija dežurala.

– Naravno da nije pregledan svaki učenik koji uđe u objekat, ali je sve sprovedeno po pravilima i bilo je bezbedno – kažu.

U Nišu, inače, ima 2.285 učenika osmog razreda.

U Nišavskom okrugu, koji osim Niša obuhvata i Aleksinac, Svrljig, Gadžin Han, Doljevac i Merošinu, njih je ukupno 3.018, kažu u Školskoj upravi.

Prema podacima Školske uprave Niš, na teritoriji ovog grada, na kojoj postoje 33 osnovne škole, učenici osmog razreda polagali su završni ispit u 14 škola.

Prilikom donošenja odluka o lokaciji za polaganje vodilo se računa o veličini sala ili učionica, a škole su grupisane prema blizini.

Učenici će sutra polagati kombinovani test, čime se završava polaganje male mature, a preliminarni rezultati biće poznati u petak, 1. jula.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.