Globalna ekonomska kriza gotovo se ne oseća u srednjoj Evropi na božićnoj trpezi, a i za poklone Česi, Poljaci i Slovaci izdvojili su istu sumu kao prošle godine, iako kupuju više sitnijih poklona. Prosečni Čeh prema anketama i podacima o maloprodaji ove godine za božićne poklone utrošio je 250 evra i još najmanje 140 evra za prazničnu trpezu i jelku.

Prema podacima iz trgovina Česi su ove godine kupovali više nego prošle, ali maloprodaja ne beleži osetniji porast zarade pošto su cene zbog krize niže nego prethodne godine, a i Česi su kupovali više ali sitnijih i jeftinijih poklona. „Iz anekta je bilo jasno da ljudi nameravaju da kupuju pre svega sitnije poklone i tome smo prilagodili i ponudu, kod neke od tih roba i sa popustom od 70 odsto“, kazala je portparol trgovinske mreže Tesko Eva Karasova.

Da uštede, Česi su ove godine masovno kupovali preko interneta i pred ovaj Božić internet trgovine zabeležile su za 40 odsto više narudžbina robe. Česi su se, međutim, interesovali pre svega za jeftinije, male poklone i vrednost prosečne narudžbine pala je sa prošlogodišnjih 250 na sadašnjih 205 evra. Obrt je prema najnovijim podacima iz internet trgovina ove godine tako za svega 1,5 odsto veći nego prošle godine. Česi koji i u vreme krize pokušavaju da bar za Božić održe standard na koji su navikli otkrili su i aukcije stvari koje su dužnicima zaplenili sudovi i masovno su od jeseni na tim aukcijama kupovali kao poklon pod jelku često sasvim nove stvari, a za trećinu cene za koju bi ih kupili u radnji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari