Ukinut auto-put kroz Beograd: Šta nam donosi ta novina u saobraćaju 1Foto: Radmila Marković (arhiva)

Uredba o kategorizaciji državnih puteva koju je usvojila Vlada Srbije 21. oktobra, najprometnija deonica u Beogradu, auto-put kroz prestonicu, postala je gradska saobraćajnica.

Pomenutom uredbom deonica od petlje Beograd, preko Mostara do Bubanj potoka dobila je status  puta drugog B reda, a zajedno sa njom isti status je dobila i deonica od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu do petlje Surčin, u čijem produžetku je autoput Miloš Veliki.

Ipak, bitno je naglasiti da se u samoj uredbi navodi da je u pitanju privremena kategorizacija.

Ukinut auto-put kroz Beograd: Šta nam donosi ta novina u saobraćaju 2
Foto: Printscreen/www.paragraf.rs

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“, a odredba člana 8, koja se upravo odnosi na pomenute deonice, primenjuje se od 1. novembra 2024. godine.

Da će do ovakve odluke doći, najavljivali su već godinama gradski čelnici, pre svega Goran Vesić, tada zamenik gradonačelnika Beograda, a danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukutre.

Vesić je pre nekoliko dana izjavio da će se na ovaj način stvoriti uslovi da se ubrza javni prevoz i da se efikasnije koristi put.

Vesić je rekao za Tanjug da auto-put kroz Beograd nije imao sve karakteristike auto-puta i da je bilo prirodno da se definiše kao gradska saobraćajnica.

„Posle završetka obilaznice oko Beograda, stekli su se uslovi da predložim da se deo auto-puta koji prolazi kroz Beograd, od petlje Dobanovci, preko petlje Mostar, do petlje Bubanj potok, definiše kao gradska saobraćajnica kategorije drugog B reda i na taj način ona je prestala da bude auto-put. Završetkom obilaznice oko Beograda, kompletirali smo auto – put E-75 ili A1, kako je prepoznat u kategorizaciji u našoj zemlji i stekli su se uslovi za ovu promenu“, rekao je on.

Kako je najavljivano ranije, ovakva odluka sa sobom prvenstveno donosi novinu da će zaustavna traka postati dodatna vozna traka gde god postoje prostorne mogućnosti.

U teoriji, ovakva odluka donosi mogućnost da se na pomenutoj deonici prave raskrsnice, iscrtavaju pešački prelazi, postavljaju ležeći policajci.

Takođe, ovakva odluka bi potencijalno značila da bi ovim putem mogli da šetaju i pešaci, ali da je koriste i biciklisti i vozači električnih trotineta.

Ipak, kako su za pojedine beogradske medije rekli iz Sekretarijata za gradski saobraćaj, još uvek neće biti većih promena na ovoj deonici, budući da je najpre neophodno uraditi posebne saobraćajne studije.

„Predmetna saobraćajnica još uvek ima status državnog puta IIb reda i ne znamo kada će i da li će postati gradska saobraćajnica. Pitanja koja mnoge interesuju su sa saobraćajne strane strateški važna i saobaćajne odluke se ne mogu donositi unapred bez prethodno izrađene saobraćajne studije kojom bi se sagledavali pozitivni i negativni efekti pojedinih saobraćajnih mera na ovoj saobraćajnici koji bi uticali na čitav saobraćajni sistem Grada“, poručili su iz Sekretarijata za portal Mondo.

Do daljeg bez većih promena kada je u pitanju auto-put kroz Beograd

Iz „Puteva Srbije“ su istakli da promena kategorije neće imati uticaja na vozače, kao ni na održavanje same deonice.

Dozvoljena brzina, takođe, neće biti menjana do daljnjeg.

„Da bi predmetna deonica puta bila tretirana kao gradska, potrebno je da se donese odluka o tome. Odluku o proglašenju da li je neka deonica državnog puta gradska (tj. prolaz državnog puta kroz naselje) ili nije, donosi Grad Beograd uz saglasnost nadležnog ministarstva, a uz ispunjenje uslova. Po donošenju navedene odluke utvrđuju se potrebe naselja na delu državnog puta koji prolazi kroz naselje, zatim se vrši izrada odgovarajućeg projekta saobraćajne signalizacije, po potrebi i drugih projekata i vrši se implementacija projektovanih mera“, poručili su za gorepomenuti protal iz „Puteva Srbije“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari