United Media: Odluka REM-a pokazuje dubinu diktature u Srbiji 1Foto: N1

Današnja odluka REM-a po kojoj su nacionalne dozvole za emitovanje programa dodeljene televizijama koje su ih imale i do sada: Pink, Happy, B92 i Prva pokazuje da ne postoji volja da se stanje u medijima reguliše i još jedan je dokaz diktature u Srbiji i potpunog urušavanja institucija koje bi morale da štite profesionalizam i objektivnost, navodi United Media.

Odluka REM nije neočekivana, jer je na početku konkursa jasno saopšteno da će se amnestirati svaka od televizija za nepoštovanje regulative i zakona u prošlosti.

REM je samo naizgled pokazao da poštuje demokratske procedure, a potpuno je jasno da je konkurs suštinski predstavljao farsu i obmanu javnosti. Četiri nacionalne televizije su produženjem dozvola zapravo nagrađene za kršenje zakona i aktivnu podršku vladajućem establišmentu i politici Srpske napredne stranke.

Aleksandra Subotić, izvršna direktorka United Media, kompanije u okviru koje posluju televizije N1 i Nova S kaže da su te televizije na ovom konkursu učestvovale u dobroj veri da stanje može da se promeni.

„Mislim da je Savet REM-a dužan da građanima Srbije objasni zašto u donošenju odluke nisu uzeli u obzir dosadašnji rad tih televizija, tačnije činjenicu da su flagrantno kršile zakon“, kaže Subotić.

Iako ih raspolaganje javnim dobrom obavezuje da rade u javnom interesu, dosadašnja praksa tih televizija pokazuje da nijedna nije ispunjavala standarde kvaliteta, objektivnog informisanja i društvenog razvoja.

„Šta su garancije da će ove četiri televizije ubuduće promeniti svoj način rada i raditi u interesu građana ako imamo u vidu da su u samo prethodne dve godine imali 32.000 prekršaja“, dodala je Subotić.

Televizije N1 i Nova S su u svojim programskim eleboratima ponudile kvalitetan, atraktivan program a kroz svoj rad pokazale da se vode pravilima profesije i da izveštavaju nezavisno i objektivno. Doprinose da se čuje istina, ne samo ono što je narativ plasiran od strane vladajućih struktura.

Odluka o tome da se frekvencije dodele ponovo Pinku, Happy televiziji, B92 i Prvoj pokazuje da nema političke volje da se omogući medijski pluralizam u Srbiji, da se poboljša katastrofalno stanje medijskih sloboda, ali i demokratije, jer samo informisan građanin može biti aktivan učesnik u procesu donošenja odluka.

Subotić je takođe najavila da će televizije N1 i Nova S, nakon što zvanično prime odgovarajuću odluku REM-a, iskoristiti sva pravna sredstva koja su im na raspolaganju.

Na današnjoj sednici REM je takođe odlučio i da se raspiše novi konkurs za petu dozvolu, što predstavlja pokušaj manipulacije kako bi se društvo bavilo tim pitanjem, a ne kako su opet iste televizije “zaslužile” da još osam godina koriste frekvencije kao javno dobro.

Da je u pitanju još jedan scenario vlasti prebacivanjem teme na dodelu pete frekvencije, dokaz je i činjenica da nije postojao nijedan razlog zašto konkurs nije već bio raspisan zajedno sa ovim koji je danas okončan.

Umesto preko potrebne slobode medija na koju ukazuje i Evropska Unija, građanima Srbije danas je još jasnije da čvrsta ruka diktature i medijske cenzure neće popustiti svoj stisak, već će biti još brutalnija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.