Zašto se svake sezone beleže crni bilansi kada je vožnja motora u pitanju 1Saobraćajna nesreća u Cerovcu Foto: sajt Loznica

Moto sezona je tek počela, a na putevima širom Srbije, već se beleže crni bilansi. U dve saobraćajne nesreće koje su se dogodile u nedelju, 8. maja, na putevima u okolini Šapca, život su izgubile tri osobe, a tri su povređene.

U teškoj saobraćajnoj nesreći u selu Cerovac, poginuli su M. S. (33) i njen sin V. S. (3), kao i vozač motocikla N. Z. (44), dok je S. S. (56) koja je upravljala vozilom, smešena u šabačku Opštu bolnicu „Laza K. Lazarević“.

Očevici tvrde da su se dvojica vozača motora trkali i da su se kretali brzinom oko 200 kilometara na čas.

Zašto se svake sezone beleže crni bilansi kada je vožnja motora u pitanju 2
Članovi MK „Čivija“ Šabac

Istoga dana, dvojica motociklista povređena su u Badovincima, kada im je vozač koji je upravljao putničkim automobilom, presekao put.

Inače, u Koceljevi se ovog vikenda, održavao moto skup sa velikim brojem učesnika.

Povodom ovih dešavanja, direktor Moto kluba “Čivija” u Šapcu Dragan Antonić, rekao je za Danas da se mora raditi na edukaciji učesnika u saobraćaju.

“Moto klub “Čivija”, zbog svoje bezbednosti, a onda i zbog ostalih učesnika u saobraćaju, radi sa svojim članovima na edukaciji. Svima nam je jasno da prvi lepi dani koji dođu privuku veliki broj motociklista na drumove, koji su željni vožnje, putovanja i druženja”, objašnjava Antonić i apeluje na sve vozače motocikala, da poštuju saobraćajna pravila i propise.

“Pre svega ograničenja brzine, posebno u naseljenim mestima, jer ogroman je broj motornih vozila na našim putevima. Mnogi vozači nisu navikli na pojavu motociklista, koji su manje uočljivi za ostale učesnike u saobraćaju, zbog brzine kojom se kreću. Što se tiče samih motociklista, apelujem na punu zatitnu opremu, od čizama, rukavica, zaštitne kacige do zaštitnog odela, i molim na poštovanje pravila, kako bi sprečili da dođe do ovakvih tragedija”, ističe Antonić.

Član MK Čivija“ Aleksandar Madžarević kaže da postoje problemi o kojima treba pričati.

Zašto se svake sezone beleže crni bilansi kada je vožnja motora u pitanju 3
Aleksandar Madžarević, MK „Čivija“

“Veoma je česta pojava da vozači automobila i drugih motornih vozila, i kada primete da im motor dolazi u susret, kreću u preticanje, iako smo mi u drugoj traci. Znaju da smo najslabiji, najranjiviji i računaju da možemo sa se pomerimo u stranu. Međutim, motocikli koji se sada voze nisu više tako uzani, često imaju kofere sa strana, široki su i nekada zauzimaju i pola trake. Meni se to desilo bezboroj puta, atuombil kreće da pretiče neko vozilo koje je sporije, vidi da idem u susret  i ne prekida preticanje, nastavi, da gas i misli “nema veze, motor će se skloniti”.  Problem je što motori mnogo brzo dostižu velike brzine, a vozači ponekad ne pogledaju u retrovizor. Dešava se da zaborave i da daju žmigavac prilikom promene pravca“, objašnjava on.

„Problemi nastaju i zbog toga što neki vozači motora, zbog finansija ili nedostatka sobodnog vremena, ne mogu da putuju na dalje rute, već motore voze po gradu, i bližim gradskim sredinama. Na taj način pokušavaju da iskažu tu svoju ljubav i osete adrenalin i brzinu”, kaže Madžarević.

Analize Ministrarsva unutrašnjih poslova pokazuju da je u saobraćajnim nezgodama u kojima učestvuju dvotočkaši, najčešći uzrok udesa, upravo neprilagođena brzina.

Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari