Dašić: Niškom aerodromu nedostaje sposobno rukovodstvo, otkad je "otet" počinju gubici 1foto (BETAPHOTO/MILAN TIMOTIĆ)

Aerodromu „Konstantin Veliki“ nedostaje ono što je imao dok je bio pod upravom Grada Niša, a to je sposobno rukovodstvo koje je imalo i srednjoročan i dugoročan plan razvoja i po tom planu bi sada bio bliže milionitom putniku, a ne polovini od toga, rekao je danas predstavnik Centra za decentralizaciju Niša Danijel Dašić.

„Za četiri godine ugašeno je čak 14 linija Er Srbije, Svis era, Viz era… Postoji najava povraćaja nekih linija, ali imam utisak da je to vezano za izbore“, rekao je Dašić, preneo je sajt N1.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, govoreći o predstojećem EXPO 2027, pomenuo je i aerodrom u Nišu i rekao da mora da se interveniše i uradi kanalizacija, da bi moglo da se dalje ulaže jer je, kako je Dašić rekao na N1, sa 27.000 putnika došao ove godine do 448.000 putnika.

„Naš predsednik voli da kaže jednu tačnu stvar, a onda da malo promeni šta mu ne odgovara. Ta brojka od 448.000 jeste tačna, međutim, ne znam odakle mu broj 24.000, jer je aerodrom, kada je ‘otet’ od Grada Niša imao 360.000 putnika“, naveo je Dašić.

Dodao je da je činjenica da aerodrom u Nišu pokazuje oscilacije.

„Jedne godine ima oko 350.000 putnika, pa 400.000, pa opet nešto više od 300.000. Ne postoji uzlazni nivo od 2015. do 2017. godine“, rekao je Dašić.

Istakao je da je taj rast doneo nagradu za najbrže rastući aerodrom u Evropi u svojoj klasi.

„Od trenutka ‘otimanja’ 2018. godine imamo sinusoidu, tako da o nekom rastu ne može da se govori, imajući u vidu da se taj rast zasniva na visokim subvencijama Er Srbiji“, naveo je Dašić.

U poslednja tri meseca, prema njegovim rečima, broj putnika na tom aerodromu je pao, a može se očekivati da će se „nekim ad hok intervencijama Vlade, taj broj podići na neki predizborni nivo“.

Dašić je podsetio da je aerodrom bio u lošem stanju do 2015. godine.

„Tada je vrlo sposobna ekipa ljudi, moram da kažem da su oni bili iz SNS-a, napravila plan i program razvoja. Grad ga je usvojio te 2015, a 2016. i 2017. aerodrom je poslovao u dobitku. Nakon otimanja od Grada, počinju gubici. Godine 2019. smo imali fiktivni dobitak od 32,6 miliona, ali su subvencije Er Srbiji bile čak 600 miliona dinara i ta tendencija se nastavlja, koliko napravi gubitak, toliko država upumpa pare“, objasnio je Dašić.

Prema njegovim rečima, aerodrom u Nišu nema sopstvenu održivost, a „nema ni strateški dokument koji bi omogućio da posluje sa nekom vizijom“.

O rekonstrukciji niškog aerodroma kazao je da je to „posebna priča“.

„Neprestano se priča o toj, nekoj novoj zgradi, ona je očito otišla u Kraljevo, gde su potrošeni milioni evra da se održava ta jedna linija. Da je aerodrom ostao u vlasti grada, mi bismo sa ‘lou kost’ kompanijama napravili taj aerodrom po meri putnika“, kazao je Dašić.

Dodao je da se aerodrom u Nišu „gradi po meri nekog politički orijentisanog biznisa koji će reći, napravili smo novi terminal koji vredi 100, 200 miliona evra, a od toga Grad Niš neće imati ama baš ništa“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari