autobusFoto: Beta/Milan Timotić

Direktor „Kentkarta“ Veljko Vlahović rekao je da je naplata oko 50 odsto i da, ako polovina ne plaća uslugu, onda ta usluga ne može ni da bude održiva. Ističe da je jedino efikasno rešenje tog problema ulazak na prednja vrata u vozilima gradskog prevoza, ali i davanje ovlašćenja kontrolorima.

Gradonačelnik Aleksandar Šapić je najavio da će Grad će formirati javno preduzeće koje će preuzeti naplatu karata za javni prevoz i odgovornost za trošenje tog novca. Vlahović smatra da treba razdvojiti naplatu i samu prodaju karata, prenosi RTS.

Ističe da je najveći problem da ljudi koji koriste gradski prevoz kupe kartu, nedostatak ovlašćenja koji bi kontrolori u javnom prevozu trebali da imaju.

Takođe, naglašava da je uz to potreban i određeni nivo svesti građana da neku uslugu koju koriste moraju i da plate, i da to ne bi smeli da dovodimo u pitanje.

„Projekat ulaska na prednja vrata je 2012. godine doživeo neuspeh. Ja bih rekao pre svega, zbog nerazumevanja da je to nešto što je potrebno zbog efikasnijeg funkcionisanja. Ne znam zašto je to bio toliki problem, jer ako pogledate svuda u svetu se ulazi na prednja vrata i to je jedini sistemski način da rešite problem ljudi koji ne plaćaju karte“, smatra Vlahović.

Precizira da, ako polovina ne plaća uslugu, onda ta usluga ne može da bude održiva.

Postavlja se, kaže, i pitanje kako u Novom Sadu i Kragujevcu svi ulaze na prednja vrata vozila gradskog prevoza, gde je prema nekim procenama naplativost 90 odsto.

Zato, misli da je jedino efikasno rešenje za povećanje naplate, ulazak na prednja vrata u vozilima gradskog prevoza i da je vozač taj koji neposredno kontroliše da li onaj ko ulazi ima kartu i da, onog ko nema, spreči da uđe u vozilo.

„Ako nekome date obavezu da kontroliše ko ima, ko nema kartu, a da ne postoji nikakva mogućnost da se putnik zatečen bez karte sankcioniše, onda efikasnost rada kontrolora, bilo da su oni u privatnoj firmi ili u javnom, državnom preduzeću, ako ne postoje ta ovlašćenja, postavlja se pitanje šta oni mogu uopšte da urade“, rekao je Vlahović.

Navodi da je davanje ovlašćenja kontrolorima jedan od načina da se problem naplate reši, ali da ono iziskuje promenu zakonske regulative.

Matična kompanija „Kentkart“ iz Turske obavlja ovaj posao u 48 gradova u 15 država, i Beograd je i jedini grad u kojem se bave i kontrolom naplate karata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari