Drastičan rast kupovine namirnica preko interneta 1Foto: Pixabay/Pixies

Maloprodajni lanci u Srbiji poslednjih desetak dana beleže drastičan rast kupovine preko interneta.

Od kako se epidemija virusa korona raširila po Srbiji, a naročito od uvođenja vanrednog stanja u celoj zemlji u prošli ponedeljak, onlajn prodaja beleži veliki rast, tvrde za naš list u trgovinskim lancima.

Koliko je navala velika, potvrđuje i to da ukoliko želite nešto da poručite iz bilo kog maloprodajnog ili veleprodajnog lanca koji ima opciju dostave, to ovih dana skoro sigurno nećete moći da uradite. Naime, svi rokovi za isporuku pet dana unapred su zauzeti. I tako već danima.

Vlada je pre tačno nedelju dana usvojila i Uredbu kojom je ograničena cena osnovnih životnih namirnica, kao i sredstava za higijenu, a od tog trenutka kako kaže za Danas Branimir Đurović iz kompanije Glovo Srbija, koja se bavi dostavom, fokus snabdevanja domaćinstva osnovnim životnim namirnicama, preparatima za ličnu i kućnu higijenu, kao i lekovima iz apoteke usmeren je ka uslugama dostave zbog čega i oni beleže blagi rast potražnje, pre svega, farmaceutskih proizvoda i namirnica.

„Očekujemo da u narednom periodu i od novih mera Vlade ovakav vid nabavke bude još aktuelniji. Organizovali smo se tako da još više pomognemo onima koji zbog sigurnosti ne mogu ili ne žele da izađu iz svojih domova ili žele da iz solidarnosti pomognu starijima od 65 godina i omoguće im kupovinu i dostavu najpotrebnijih namirnica u roku do 40 minuta tj. u odnosu na potrebno vreme za nabavku proizvoda ili pripremu obroka u odabranom restoranu“, ističe Đurović.

On kaže da vode računa da pomognu kako kupcima tako i restoranima, čiji je rad ograničen novim merama tako da njihovo poslovanje bude na sličnom nivou što se tiče prometa i broja pripremljenih obroka kao i pre uvođenja dodatnih mera. Đurović napominje da su u kompaniji podigli nivo bezbednosti prilikom preuzimanja i dostave porudžbina prema svojim korisnicima i poslovnim partnerima.

„U skladu sa preporukama nadležnih institucija, epidemiologa i Svetske zdravstvene organizacije nivo bezbednosti prilikom dostave hrane podignut je na najviši nivo. Glover centri i dostavljači snabdeveni su higijenskim rukavicama, kao i asepsolom za dezinfekciju i to u dovoljnom broju za naredni period, a redovno se dezinfikuju i torbe u kojima se prenose porudžbine“, napominje on i kaže da zbog svega više promovišu plaćanje karticama kako bi se smanjila cirkulacija gotovine.

Predsednica e-Commerce asocijacije Srbije Zorana Milidrag kaže za naš list da je u ovom trenutku u celom regionu većina trgovine onlajn, jer trgovinski centri skraćuju radno vreme ili zatvaraju svoje objekte.

„Ugostiteljski sektor je jedan od najugroženijih sektora u vreme vanrednog stanja i jedini način na koji mogu da održavaju svoje poslovanje je kroz onlajn i dostavu hrane. Svako ko ima razvijen kanal internet trgovine u ovom momentu shvata njegovu pravu vrednost“, ističe Milidrag.

Ona kaže da u zavisnosti od faze pandemije u kom se nalazi zemlja, variraju i procenti uvećanja prodaje, ali kada je onlajn prodaja jedini izvor prihoda onda je svaki procenat važan.

„Očekivano je da u prvim danima poseta internet trgovinama opadne, pogotovo ukoliko ne prodajete osnovna sredstva za život. Nakon toga kreću povećanja prodaje od 30 do 70 odsto“, napominje Milidrag i ističe kako u Asocijaciji očekuju da će i oni koji do sada nisu pokrenuli internet prodaju to sada učiniti. Njena preporuka je da svi koji se bave trgovinom robe i usluga to i učine.

Prošle godine ukupna vrednost tržišta elektronske trgovine bila je veća od 3,4 biliona dolara, u Srbiji je ukupan prihod od e-trgovine pre dve godine bio nekih 289 miliona evra, a prošle veći od 320 miliona evra.

U Srbiji elektronska trgovina zaostaje za onom u razvijenim zemljama EU, kod nas je učešće e-trgovine u BDP-u 0,77 odsto, u Zapadnoj Evropi je to 4,11 odsto. Elektronska trgovina u maloprodaji je u 2019. dostigla 13,7 odsto ukupne maloprodaje, a očekivanja su, prema podacima Nasdaka, da će do 2040. približno 95 odsto svih kupovina biti preko elektronske trgovine.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

4 reagovanja na “Drastičan rast kupovine namirnica preko interneta”

  1. Več godinama kupujem online Idea. S obzirom da sam invalid ovo mi je došlo ko dar sa neba. Zašto država ne pomogne trgovinske lance da lakše i brže dobijemo robu u ovoj krizi. Kupovina online u Idei je sigurna, bezbedna i kvalitetna.

  2. Ja isto već godinama kupujem onlajn. Nažalost, sada su prebukirani i više ne može da se tako naručuje i ne zna se kad će ponovo moći.
    Vlasti tvrde da imaju volontere koji raznose namirnice starijima. Super, ali bi mnogo efikasnije bilo kad bi tim volonterima pojačali prodajne lance koji prodaju onlajn jer robe, barem zasad, imaju ali očigledno nemaju dovoljno osoblja za razvrstavanje, pakovanje i dostavu robe.
    Da ni ne pričam o onoj gomili komunalnih policajaca koji sada sigurno sede i vrte palčeve od dosade!

  3. I treba online prodaja da ojaca,brzo,bezbedno…problem je sto kupovina hrane na daljine tj namirnica je ogeanicena na par gradova.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.