Eksperti: Kampanja protiv SBB-a je predatorski marketing, može dosveti do sloma Telekoma 1Foto: SBB

Telekom Srbija nastavio je sa agresivnom kampanjom protiv svog najvećeg konkurenta, kompanije SBB. Ekonomisti koji su govorili za N1 kažu da nema ekonomske logike u ponudi klijentima koji raskinu ugovor sa SBB-om, da koriste usluge Telekoma i do 18 meseci besplatno.

To se u ekonomiji zove „predatorskim marketingom“ i ima za cilj uništenje konkurenta, po cenu sopstvenih gubitaka, kaže profesor Nikola Stakić. Problem je što je takva ponuda može dovesti do sloma onoga ko primenjuje takvu strategiju, zaključuje Stakić.

U sali opštinske uprave Zvezdara jutros je otvoren i jedan šalter sasvim drugačiji od ostalih. Tako je nastavljena kampanja koja je u prethodnim danima i nedeljama uključivala sve od postavljanja telekomovih štandova ispred SBB prodavnica, preko zloupotrebe prostora u javnim institucijama, do oblepljivanja celih opština i gradova plakatima protiv Telekomovog konkurenta na tržištu, piše N1.

„Mislim da to više sada nema više ekonomsku logiku, već je reč o političkim elementima i da država stoji iza toga. Znaju da neće biti sankcionisani. Oni će verovatno nastaviti da to čine. Koriste sve resurse vlasnika, a to je država, da bi došli do klijenata tako da ih to ne košta previše, jer koriste javne resurse“, rekao je profesor ekonomije Goran Radosavljević.

Nuditi 18 meseci besplatnu uslugu, kako biste privukli korisnike – ne može nikako biti isplativo, kaže profesor ekonomije na Univerzitetu Singidunum Nikola Stakić.

„Možda iz oblasti marketinga, stručnjaci bi rekli da je u pitanju ‘predatorski advertajzing’, gde ciljevi nisu ekonomski. U ovom slučaju, ne vidim ekonomsku računicu davati nekome praktično besplatno u periodu od 18 meseci. Tu nastaje jaz između plaćanja za sadržaje koje nudite i vaše prihodne strane“, ističe Stakić.

Ekonomisti objašnjavaju da kada uložite 600 miliona evra u prava za šest godina emitovanja Premijer lige, vi ne možete da čekate 18 meseci da stigne prvi prihod od novog korisnika.

„Vidimo da Telekom ne ostvaruje prihode koji su očekivani, imajući u vidu investicije koje je napravio. Rast EBIDTA-e u prošloj godini je rezultat računovodstvene aritmetike, a ne spektakularnih poslovnih rezultata. To je razlog za ovako agresivnu kampanju Telekoma“, naglašava Goran Radosavljević.

Komisija za zaštitu konkurencije koja bi po zakonu trebalo da štiti ravnopravnost svih učesnika na tržištu nije se oglasila.

„Mislim da takvi potezi zahtevaju paljenje crvene lampice i da bi regulatorna tela morala da kažu da li je takvo ponašanje u skladu sa praksom fer i tržišnog odnosa jednog konkurenta“, naveo je Stakić.

U julu je direktor Telekoma Vladimir Lučić sam izneo podatak da je neto dug kompanije 1,4 milijarde evra i to pre najavljenog emitovanja obveznica u iznosu od 500 miliona evra. Od 2017. do 2022. dug Telekoma uvećan je za celu jednu milijardu evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari