Gde plaća porez Yandex, a gde Car:Go

Sukob Ministarstva saobraćaja, taksista i mobilnih aplikacija na videlo izneo niz spornih pitanja, uključujući i da li građani imaju pravo na sudsku zaštitu u Srbiji

Ostavite komentar


  1. Mešaju se babe i žabe. Niko normalan nijevprotiv naprednih tehnologija, ali da bi CAR:GO mogao da obavlja usluge taksi prevoza MORA BITI REGISTROVAN KAO TAKSI UDRUŽENJE i plaćati porez za tu vrstu usluge. Niko njima ne zabranjuje naprednu tehnologiju, ali porez se mora platiti za onu uslugu koja se obavlja, jer oni zapravo na neplaćanju poreza na taksi usluge mogu biti nelojalna konkurencija registrovanim taksistima i taksi uduženjims niskom cenom.

    1. Ali Yandeks kao taxi ne placa porez. Gasis one koje placaju, a cuvas prevarante. Slika i prilika nase zemlje.

      1. car go placa porez…..na sta kad posluje preko paypal ….inacen prijavljen na nepostojeci broj ushelton st u londonu ….imam sliku pre posto su zaratili sa yandexom drugo jandeks naplacuje proviziju od taksista kojima daju voznju mislim da je 5% a taksisti moraju pa moraju da placaju porez tako da cargo mozda placa porez na svoje provizije al divlji taksisti koji rade za njih NE

        1. Mislim, nisam siguran, da yandex još uvek ništa ne naplaćuje od taxista, već da i dalje plaća razne stimulacije.

    2. @Dragane to je lepo. Ali meni nije nikako jasno kako drzava ogranicava broj taksista?
      Zamisli da si pekar i da ne mozes da otvoris pekaru jer ih vec ima dovoljno u gradu.
      Zamisli da si programer i da ne mozes da radis jer vec ima dovoljno programera.
      Ili zelis da budes politicar ali to ne moze, jer su karte vec podeljene i imamo ih dovoljno.

      1. Broj zemaljskih Radio i tv stanica je npr.ogranicen iako ima slobodnih frekvencija.
        Moras zastititi one koji rade i placaju porez od nelojalne konkurencije.

        1. Taxi je komunalna usluga, i kao takva reguliše je lokalana vlast. Ako nisi primetio, isto tako je regulisan i gradski prevoz, dodeljene su linije, odredjen broj autobusa i niko se ne buni zbog konkurencije.

      2. To je isto kao kad bi rekli zašto ne mogu da kupim autobus i izadjem na liniju npr.46…ona mi baš odgovara…pa pustite da tržište formira cenu…

    3. Ova bana državica se najviše plaši advokata i taksista. Šta oni požele to i dobiju. A uopšte ne plaćaju porez na prihod koji ostvare. Ni jednoj od ove dve grupe država ne može da uvede obavezu fiskalnih kasa, što je normalno u uređenim državama. Ja sam 1993. koristio taksi u Segedinu i na kraju vožnje sam dobio fiskalni račun a nisam ga tražio! To je ovde nezamislivo. Jer bi se na taj način eliminisali svi marifetluci taksista. Zamislite da država uvede takvu obavezu taksistima. Zahvaljujući modernim tehnologijama (GPS) na fiskalnom računu bi mogla da se odštampa relacija i koliko je kilometara pređeno tako da putnik odmah vidi šta plaća. Ali to će još dugo ovde biti pusti san.

      1. To da taksisti ne žele fiskalne kase jednostavno ne odgovara istini; problem nastaje (za državu) kada treba taksistu koji izdaje fiskalne račune da oslobodi pdv na automobil, gorivo i rezervne delove, nisi razmišljao u tom pravcu? Neko je shvatio da se državi više isplati da u taksiju nema fiskalnih kasa i to je to. Da je drugačije, odavno bi oni to uveli…

  2. Kkao ce taksisti da se izbore sa aplikacijama tipa „bla bla car“ ? Sve mi se cini nikako. Ai ne zalim.

  3. Za 5 godina imaćemo automobile bez vozača. Hoćemo i to zabraniti jer smetaju našim taksistima?

  4. car go je tehnološka kompanija koja se bavi prevozom putnika tj.taksiranjem.doduse oni tvrde da se ne bave taksiranjen već prevozom putnika od tačke A do tačke B sa fizičkim licima koja to mogu da rade pre posla posle posla i kad im odgovara u slobodno vreme. Za razliku od yandexa uzimaju 20% provizije od svake vožnje što nijedan regularni taksista ne bi pristao na takve uslove. Registrovani za jednu uslugu a bavi se drugom uslugom. I niko nije rekao da treba da se zatvori Cargo nego su im samo rekli da rade po zakonu. Niti in vozači imaju šestomesečni tehnički pregled nemaju lekarske potvrde ne poznaju dovoljno grad jer GPS neće uvek da vas odvede totalno najkraćim putem do adrese. Inače priča se da i oni imaju neke veze sa londonom pa bi to valjalo proveriti. A inače Yandex napadaju samo kad su sami

  5. Nije gospodinu Vuku vlasniku car go do gradjana koji koriste njegov servis, vec je njemu ljudi do sebe svoje VOZACE globi sa 20 do 25 posto od svake voznje to je u prevodu 300 vozača puta prosek voznje 500 din njegovo je 100din nek pravi 5 voznji to 500din pa puta 300vozaca 150000din minimum a puta mesec dana pa sad suze Vuka

Ostavite komentar


Ekonomija

INTERVJU Mario Reljanović: U mnogim mestima u Srbiji radni odnos se posmatra kao redak kapital i pristaje se na sve da se u njemu ostane 10

INTERVJU Mario Reljanović: U mnogim mestima u Srbiji radni odnos se posmatra kao redak kapital i pristaje se na sve da se u njemu ostane

Koliko su prava radnika u našoj zemlji dobro definisana? Zbog čega se u Srbiji ona često krše? Zašto zaposleni i kada su nezadovoljni tretmanom poslodavca ostaju u radnom odnosu, pitanja su o kojima smo uoči Međunarodnog praznika rada razgovarali sa Mariom Reljanovićem, predsednikom udruženja Centar za dostojanstven rad i naučnim saradnikom na Institutu za radno pravo.

Naslovna strana

Naslovna strana za 30. april, 1. i 2. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Danica Vučenić, novinarka

Danas volim jer je nepoverljiv prema političarima i preispituje i sumnja u svaku informaciju.