Infrastruktura železnice Srbije: Radovi ne kasne sedam godina 1Foto: Pixabay/StartupStockPhotos

Infrastruktura železnice Srbije juče je poslala „informaciju i demanti“ na tekst objavljen u Danasu pod nazivom „Zbog grešaka vlasti i Kineza pruga do Mađarske kasni sedam godina“. Dopis prenosimo u celosti.

„Za Infrastrukturu železnice Srbije kao investitora projekta izgradnje pruge za velike brzine, ugovori sa izvođačima radova su dokumenti koji definišu rokove završetka pojedinih deonica i čitavog projekta. Na osnovu tih ugovora, nije tačna tvrdnja objavljena u tekstu da izgradnja brze pruge kroz Srbiju, na deonici Beograd – Subotica kasni sedam godina.

Radovi na izgradnji pruge za velike brzine na deonici Beograd Centar – Stara Pazova počeli su 5. juna 2018. godine i rok za njihov završetak bio je tri godine. Izvođač radova na ovoj deonici je konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“.

Rok za završetak radova na izgradnji deonice pruge za velike brzine od Beograda do Stare Pazove Aneksom ugovora produžen je do 30. septembra 2021. godine. Kompanija DB (Deutsche Bahn), koja obavlja nadzore nad realizacijom ovog posla, svojom odlukom saglasila se sa navedenim produženjem roka za završetak radova. Svi građevinski radovi na navedenoj deonici do sada su izvršeni, u toku su statički testovi na geometriji koloseka i kontaktnoj mreži od Beograd Centra do Batajnice, kao i statička testiranja signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih sistema.

Očekuje se dolazak kompanije DBST (Deutsche Bahn Systemtechnik), koja je specijalizovana za dinamičko testiranje, čiji će stručnjaci izvoditi dinamičko testiranje pruge za velike brzine, na deonici Beograd Centar – Stara Pazova.

Radovi na deonici brze pruge Stara Pazova – Novi Sad obuhvataju i izgradnju tunela i vijadukta u Čortanovcima, a izvođač radova je ruska kompanija RŽD Internešenel. Radovi na izgradnji tunela i vijadukta Čortanovci počeli su 11. avgusta 2017. godine, a na otvorenoj pruzi Stara Pazova – Novi Sad 16. marta 2018. godine. Rok za završetak radova na deonici Stara Pazova – Novi Sad je 31. decembar 2021. godine. Radovi i testiranje na gornjem i donjem stroju ove deonice brze pruge u završnoj su fazi, dok će radovi na signalno-sigurnosnim i telekomunikacionim uređajima, a samim tim i čitava ova deonica biti gotovi do 31. decembra 2021. godine. Dinamička testiranja na pruzi Stara Pazova – Novi Sad planirana su u januaru i početkom februara 2022. godine.

To znači da će komercijalna eksploatacija brze pruge od Beograda do Novog Sada biti tehnički omogućena u martu 2022. godine, odnosno nešto duže od četiri i po godine od kako je početkom radova na tunelu „Čortanovci“ počela izgradnja pruge za velike brzine.

Kada je reč o izgradnji brze pruge od Novog Sada do Subotice, radovi na ovoj deonici još nisu ni počeli, pa ne može ni biti bilo kakvih kašnjenja. Građevinska dozvola dobijena je krajem oktobra i početak radova očekuje se već tokom novembra ove godine, a rok za završetak radova je 33 meseca od njihovog početka, odnosno druga polovina 2024. godine.

Prema tome, jasno je da izgradnja pruge za velike brzine nikako ne može da sedam godina, kada će otprilike toliko ukupno trajati izgradnja pruge za brzine do 200 km/sat između Beograda i Subotice.

U ovom trenutku, svi učesnici u projektu maksimalno su angažovani da se završni radovi na deonici brze pruge Beograd – Novi Sad realizuju kako je i planirano.

Želimo da i ovom prilikom još jednom naglasimo da je izgradnja pruge za velike brzine jedan od najvećih i najznačajnijih investicionih i infrastrukturnih projekata u regionu. U železničkom smislu, izgradnja pruge za velike brzine do 200 km/sat može se upoređivati sa izgradnjom prve pruge ili drugim najznačajnijim događajma u 137 godina dugoj istoriji srpskih železnica.

U građevinskom smislu, pruga za velike brzine do 200 km/sat, sa preko 120 novih objekata na pruzi, poput tunela, vijadukta, nadvožnjaka ili podvožnjaka, svakako je izuzetno težak i složen projekat, koji uspešno napreduje.

A sve to u interesu, na zadovoljstvo i ponos građana, privrede i države Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari