Japanska fabrika guma u Inđiji gotova za dve godine, kineska u Zrenjaninu kasni 1Foto: Shutterstock/Standret

Da će Srbija postati destinacija za gumarsku industriju nije moglo da se predvidi prethodnih godina jer toga nije ni bilo u strateškim dokumentima.

Na politiku privlačenja investicija očigedno je uticala tražnja samih investitora za pogodne lokacije njihovih budućih fabrika, pa je tako naša zemlja pstala sve privlačnija proizvođačima iz oblasti po kojima i nismo bili poznati.

A jedna takva industrija jeste gumarska, čiju novu stranicu ispisuju azijske zemlje, o tome svedoči i najavljeno otvaranje japanske fabrike guma Tojo tajr u Inđiji.

Od polaganja kamena temeljca 15. decembra 2020. godine do sutrašnjeg dana, kada je svečano otvaranje fabrike, prošlo je ravno dve godine a japanska efikasnost i tu se pokazala na delu.

Reč je o investiciji od 382 miliona evra, što je najveća japanska investicija do sada u Srbiji i prva grinfild investicija ove zemlje.

U Inđiji će biti centar čiji je kapacitet proizvodnje pet miliona guma godišnje, a praviće se proizvodi za tržišta Evrope, Bliskog istoka, Afrike i Severne Amerike.

Za to vreme gradilište kineske fabrike guma Linglong u Zrenjaninu kao da kuburi sa početnim elanom. Iako je fabrika trebalo već da radi, ona je još uvek u izgradnji.

Čitav kompleks kineske investicje nalazi se na 100 hektara zemljišta, reč je o pravom industrijskom gradu čija je izgradnja, kako je ambiciozno najavljivano, trebalo da košta blizu milijardu američkih dolara i u kojoj bi trebalo da radi 1.200 radnika.

Kamen temeljac za ovu fabriku postavljen je u martu 2019. godine. Tom prilikom predsednik kompanije „Šandong Linglong“ Vang Feng ocenio je da će taj projekat podstaći istraživanje evropskog tržišta i jačanje uticaja kineskih proizvoda širom sveta.

On je izjavio da je Srbija prva zemlja u ovom delu Evrope koja sa Kinom ima strateško partnerstvo i da je odlično razvojno i investiciono podučje, dok fabrika očekuje prihod od oko 600 miliona dolara.

U Srbiji trenutno posluju tri fabrike guma, koje zapošljavaju 4.500 tradnika, francuski „Tigar Tajers“, američki „Kuper Tajera&Raber Srbije“, i švedska kompanija „Mitas“ („Treleborg“) sa pogonom u Rumi.

Japanska fabrika „Tojo tajers“ u Inđiji je četvrti pogon guma u Srbiji, dok bi Linglong bio peta fabrika, sa godišnjom proizvodnjom od 13 miliona guma.

Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari