Masterindex: Najviše kupujemo onlajn u domaćim e-radnjama 1Ilustracija Foto: EPA-JUSTIN-LANE

Trećina platnih kartica koristi se za plaćanje svakog dana, a još 30 odsto njih barem jednom nedeljno, pokazuju rezultati istraživanja MasterIndex Srbija.

Jednostavnost i praktičnost su za trećinu glavni razlog plaćanja karticama, a petini je važno to što na taj način ima stalni pristup tekućem računu.

Godišnja studija o navikama i potrebama aktivnih korisnika platnih kartica koju kompanija Mastercard u Srbiji tradicionalno sprovodi od 2009. godine ističe da su debitne kartice i dalje kartični proizvod koji najveći broj ispitanika (94 odsto) poseduje. One se najčešće koriste za kupovine u supermarketima (64 odsto), malim komšijskim radnjama (49 odsto), u prodavnicama odeće i obuće (47 odsto), kao i za plaćanje mesečnih računa na šalterima i onlajn aplikacijama komunalnih preduzeća i telekoma (32 odsto).

„O uzlaznom trendu bezgotovinskih plaćanja u Srbiji odlično svedoči podatak iz MasterIndex istraživanja o tome da ne samo da su standardna i beskontaktna kartična plaćanja prvi izbor čak i za iznose do 4.000 dinara, već da je to skoro duplo češći slučaj u odnosu na gotovinu, odnosno 65 prema 33 odsto odgovora ispitanika. Sve digitalniji stilovi života građana otvaraće put za dalju implementaciju bezgotovinskih rešenja, dok istovremeno, prioritet za javni i privatni sektor treba da bude širenje prihvatne mreže izvan gradskih centara i među netradicionalnim trgovcima“, izjavila je Jelena Ristić, direktorka kompanije Mastercard za tržišta Srbije, BiH i Crne Gore.

Kada se radi o lokacijama na kojima bi hteli da plaćaju karticama, ali ne mogu, ispitanici su istakli kurirske službe (29 odsto) i trafike (32 odsto), a trećina bi volela da plaća karticama i na pijacama.

Građane najviše motivišu popusti da plaćaju karticama, a na listi razloga su se našli i povrat novca i mogućnost podizanja gotovine prilikom plaćanja karticama.

MasterIndex pokazuj da se 82 odsto ispitanika susrelo sa onlajn plaćanjima i kupovinom. Uglavnom se onlajn plaćanja obavljaju na mesečnom nivou (39 odsto), dok sedam odsto ispitanika praktikuje da plaća onlajn makar jednom nedeljno.

Skoro polovina onlajn kupaca (47%) plaća račune karticama, što na nivou tržišta predstavlja značajan faktor za edukaciju krajnjih korisnika i uključivanje novih građana u ecommerce vode. Pored plaćanja računa, ispitanici onlajn kupuju odeću (44%) i namirnice (20%), dok 17% njih koristi usluge servisa za dostavu.

Domaće veb prodavnice su češća šoping adresa od inostranih onlajn šopova (56% naspram 10% ispitanika), a 15% ispitanika nema preferencije. Nije zanemarljiv ni udeo koji u onlajn trgovini imaju društvene mreže, poput Instagrama i Fejsbuka, kao novi kanali prodaje kojima se okreće 12% ispitanika MasterIndex istraživanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.