Novosadska toplana ne slaže se sa mišljenjem ombudsmana da smanji račune za grejanje: Kažu da su u oktobru postigli potrebne temperature u stanovima, iako nisu radili 1foto: Grad Novi Sad/ Vučević prilikom obilaska Toplane

Povodom mišljenja novosadskog ombudsmana u kojem se navodi da je Javno komunalno preduzeće „Novosadska toplana“ trebalo da umanji račune za grejanje za oktobar, budući da tada grejanje nije isporučeno, ovo preduzeće odgovara da je tokom tog meseca obezbedilo propisanu temperaturu.

Oni navode da se u mišljenju lokalnog zaštitnika građana navodi da ova institucija „smatra da je povređen član 40. i član 41. stav 1. Odluke o proizvodnji, distribuciji i snabdevanju toplotnom energijom iz Toplifikacionog sistema Novog Sada“, ali se, kažu, ne tvrdi da je „Novosadska toplana“ prekršila i član 43. Odluke, koji je u celosti citiran u navedenom mišljenju ombdsmana.

U skladu sa članom 43. Toplana je dužna da u toku trajanja grejnog dana postigne i održava propisanu temperaturu (20±1 °C.)

Prema odredbama stava 4. istog člana, Toplana može u toku grejnog dana da prekine rad toplotnih izvora, kada se pri višim spoljnim temperaturama, u objektima kupaca, na osnovu akumulirane toplotne energije postiže propisana temperatura (20±1 °C), poručuju u ovom preduzeću.

„Činjenica da lokalni ombudsman ne smatra da je prekršen član 43. navodi na zaključak da je u spornom periodu Toplana obezbedila da se u prostorijama kupca u toku grejnog dana postignu projektovane temperature, i to bez rada toplotnih izvora zbog visokih spoljnih temperatura, jer je u objektima kupaca na osnovu akumulirane toplotne energije postignuta propisana temperatura (20±1 °C). Da su zaista prekršene odredbe čl. 40. i 41. Odluke ne bi bilo moguće postići projektovane temperature u objektima kupaca“, dodaju u „Toplani“.

Kažu i da su u periodu od 15. do 31. oktobra „neuobičajeno visoke spoljašne temperature omogućile da se na osnovu akumulirane toplotne energije postiže propisana temperatura u objektima kupaca“.

„Naime, oktobar 2022. godine je prema podacima RHMZ, bio jedan od najtoplijih u Novom Sadu od 1949. godine, sa srednjom mesečnom temperaturom od 14°C. Srednja dnevna spoljašnja temperatura ni u jednom danu oktobra 2022. nije pala ispod 12 stepeni Celzijusa“, nastavljaju iz preduzeća.

Ističu i to da je zaključkom Gradskog veća „Toplani“ 14. oktobra naloženo da isporuku toplotne energije prilagodi spoljašnim temperaturnim uslovima. Kako objašnjavaju, grejanje su isporučivali 20, 21. i 31. oktobra zbog spoljašne temperature, dok ostalih dana oktobra to nisu čunili, jer nisu ni imali uslove za isporuku usled viših temperatura.

Napominju i da to što grejna sezona počinje 15. oktobra ne znači da će „istog dana bezuslovno i bez obzira na spoljašnju temperaturu vršiti isporuka toplotne energije za grejanje“.

„Naprotiv – suštinska uloga energetskog subjekta kome su poverene energetske delatnosti proizvodnje, distribucije i snabdevanja toplotnom energijom je da optimizuje rad sistema daljinskog grejanja u skladu sa spoljašnjim uslovima. To praktično znači da se obezbedi propisani toplotni komfor kod kupaca (20±1 °C) uz minimalnu potrošnju energenata“, navode.

Kako kažu, ukoliko bi se vodili mišljenjem lokalnog ombudsmana, „Toplana“ bi 15. oktobra ili 15. aprila morala bezuslovno da isporučuje toplotnu energiju za grejanje i u slučaju kada je spoljašnja temperatura viša od 20 stepeni.

„U prethodne tri godine grejna sezona u Novom Sadu trajala u proseku 220 dana, što je duže od nominalnih 183 dana. Ovo je takođe bila posledica spoljašnjih temperatura, koja nije išla u prilog Toplani, ali se u tim slučajevima nije uvećavao račun za grejanje“, zaključuju iz ove firme.

Lokalni ombudsman Grada Novog Sada zaključio je da je Novosadska toplana trebalo da umanji račune za grejanje za oktobar budući da tada grejanje nije isporučeno.

Podsetimo, ombudsman je zaključio da je, shodno gradskoj Odluci o proizvodnji, distribuciji i snabdevanju toplotnom energijom, Novosadska toplana bila dužna da građanima isporuči toplotnu energiju za grejanje objekata u toku grejne sezone, koja počinje 15. oktobra.

„Lokalni ombudsman smatra da se navedena povreda može otkloniti smanjenjem troškova isporuke toplotne energije za period u kome nije pružana usluga“,  pisao je portal 021.rs.

Ombudsman zato smatra da je pravično umanjiti račune za grejanje u visini od osam odsto za ceo period od 12 meseci u godini.

Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari