Pošta: Imali smo saglasnost poverenika; Poverenik: Nisam dao nikakvu saglasnost 1 foto Mirjana Stevanovic

Odgovarajući na pitanje zbog čega su lične podatke korisnika Pošta neta prosledili Telekomu Srbija, bez njihove prethodne saglasnosti, nadležni u Pošti Srbije tvrde za Danas da je „sve urađeno po zakonu i uz prethodnu saglasnost poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti“.

Međutim, Milan Marinović, poverenik, za naš list kaže da nikakav formalni zahtev vezan za tu tematiku nije ni dobio od Pošte te da shodno tome, nikakva zvanična saglasnost nije mogla da bude data tom preduzeću.

– Ono što se desilo je to da su nadležni iz Pošte Srbije neformalno kontaktirali naše povereništvo. Obavestili su nas o tome da će Pošta net prestati sa obavljanjem delatnosti operatora kablovske televizije i interneta i da će opremu namenjenu tom procesu prodati Telekomu. Interesovali su se o načinu na koji bi trebalo da informišu svoje korisnike o tome. U tom neformalnom razgovoru im je rečeno da je nužno da se poštuje Zakon o zaštiti podataka o ličnosti te da bi o prestanku obavljanja delatnosti i prodaji opreme Telekomu korisnike prethodno trebalo obavestiti i pitati ih da li su saglasni da njihovi podaci budu ustupljeni kompaniji koja kupuje opremu. Da je došlo do formalnog pitanja Pošte Srbije šta učiniti po tom pitanju, dobili bi isti takav zvaničan odgovor – objašnjava Marinović.

On dodaje da je nadležnima u Pošti naglašeno da o poslovnim koracima koje nameravaju da preduzmu obaveste korisnike usluga Pošta neta.

– Rečeno im je da bi to bilo najbolje učiniti na dva načina. Prvi je da na video kanalu koji mogu da prate korisnici kablovske mreže Pošta neta bude emitovana informacija o prestanku obavljanja delatnosti operatora i prodaji opreme Telekomu Srbija i tražiti saglasnost za ustupanje ličnih podataka korisnika toj kompaniji. Drugi način je sve to uraditi u pismenoj formi uz mesečni račun za usluge. Ono što sam saznao privatno, od poznanika čiji je operator Pošta net, jeste da je korisnicima uz račune dostavljeno obaveštenje o prestanku delatnosti, prodaji opreme i da će biti obavešteni u vezi daljih usluga vezanih za tv i internet signal – navodi Marinović.

Naš sagovornik kaže da je važno napomenuti da se do sad niko od korisnika Pošta neta nije obratio povereniku sa pritužbom da je oštećen postupanjem tog preduzeća u prodaji opreme Telekomu.

– U ovom trenutku na našu adresu nije stigla nijedna pritužba povodom tog slučaja. Nemam saznanja da li su takve pritužbe od strane korisnika usluga kablovske tv i interneta stizale na adresu Pošte Srbije jer korisnici Pošta neta imaju pravo da se žale preduzeću ako smatraju da su oštećeni – ističe Marinović.

Podsećanja radi, Pošta Srbije je ugovor sa Telekomom kojim se „svojina na elektronskoj komunikacionoj opremi preko koje funkcionišu usluge pristupa internetu i kablovskoj televiziji Pošta neta prenosi na kompaniju Telekom“ potpisala 10. septembra. Tada je i saopšteno da je „Pošta Srbije donela odluku o prestanku poslovanja u sferi obavljanja delatnosti kablovskih telekomunikacija“ kao i da će „ubuduće korisnicima Pošta neta biti omogućen pristup uslugama interneta i televizije Telekoma, o čemu će biti obavešteni pisanim putem“. Obaveštenje o daljem statusu korisnika Pošta neta na portalu tog ogranka Pošta Srbije objavljeno je 27. septembra, 17 dana nakon potpisivanja ugovora o prodaji elektronske opreme Telekomu Srbija.

Kako je Danas pisao, stručnjaci navode da je Pošta net načinio prekršaj kada je Telekomu, kome je prodao elektronsku opremu, prosledio podatke svojih korisnika bez njihove prethodne saglasnosti i da oni imaju pravo da tuže te dve kompanije i zatraže odštetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari