Rampe na stanicama BG voza zaustavljaju majke s kolicima, invalide i bicikliste 1foto Aleksandar Roknić

Rampe postavljene za naplatu Bus plus sistema na železničkim stanicama BG voza, gradske železnice u Beogradu, predstavljaju veliki problem za bicikliste jer ne mogu jednostavno i lako da uđu na stanicu kako bi putovali vozom, kaže za Danas Aleksandar Mitrović, koji redovno koristi bicikl kao prevozno sredstvo.

Naš sagovornik objašnjava da je ulaz na železničke stanice predviđen samo kroz te rampe, koje trenutno nisu u funkciji a treba da služe za overavanje Bus plus kartica, a na drugim mestima se ne može ući na stanicu jer je postavljena ograda. Pešaci bez problema mogu da uđu na stanicu kroz rampe koje još uvek ne funkcionišu međutim biciklisti, majke sa kolicima u kojima su deca i invalidi imaju problem.

– Biciklisti kroz rampu ne mogu da prođu već moraju da ih prebacuju preko nje za šta je ponekad potreban veći broj ljudi, odnosno asistencija drugih putnika. Umesto da se na stanicu ulazi jednostavno, postavljene rampe nam stvaraju veliku muku. Ne samo biciklistima već i majkama sa decom i invalidima. To svakako nije, ne samo praktično, već je i potpuno neprihvatljivo, naročito kada je reč o roditeljima sa decom i invalidima. Oni kao i biciklisti zaslužuju da imaju nesmetani pristup stanici a na žalost to nije slučaj – ističe Mitrović.

On dodaje da se dešava da na prigradskim stanicama, u pojedinim delovima dana, nema nikog u blizini bicikliste koji želi da uđe na železničku stanicu te oni sami moraju da prebacuju svoje dvotočkaše što im stvara probleme i demotiviše da koriste BG voz.

– Biciklisti su nekada mogli Beovozom a kasnije BG vozom da se jednostavno i brzo voze do svojih odredišta ali od kako su nadležni instalirali rampe za Bus plus sistem, biciklu je nemoguće da uđe tuda. Jedini način je da se vozilo prebaci preko rampe. Na taj način, biciklisti za nadležne kao da ne postoje u ulozi putnika železnicom. Isto važi i za dečija kolica. Majka sa detetom prosto ne može da prođe ako ne zamoli druge ljude da joj prenesu kolica. Kada ima ljudi to i može da se organizuje. Ali šta ako je sama? U tom slučaju mora da odustane od vožnje železnicom do svog cilja – kaže naš sagovornik.

Prema njegovim rečima, ovaj problem može da bude rešen veoma jednostavno i efikasno.

– Dovoljno je da se pored rampe postave vrata kroz koja bi mogli da prolaze biciklisti sa svojim vozilima, invalidi i roditelji sa decom. Na taj način svima bi bio dostupan prilaz železničkoj stanici i niko od nabrojanih ne bi morao da odustaje od tog vida prevoza.

Povodom ovog slučaja kontaktirali smo i nadležne u Javnom komunalnom preduzeću “Beogradski metro i voz” kako bi smo proverili navode našeg sagovornika.

Međutim, na kontakt telefon tog preduzeća niko se nije javljao a na pitanja koja smo poslali putem mejla nije odgovoreno do zaključenja ovog izdanja našeg lista.

Bg voz je sistem gradske železnice u Beogradu koja funkcioniše u okviru integrisanog tarifnog sistema i deo je integrisanog sistema naplate Bus plus. Taj tip javnog prevoza počeo je da saobraća na relaciji Novi Beograd – Pančevački most 1. septembra da bi se potom postepeno širio i sada ima četiri linije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari