Sajam obeležili električni i hibridni automobili, ali i visoke cene i dugi rokovi isporuke 1Foto: Beta/Miloš Miškov

U Beogradu je održan Sajam automobila, prvi od početka pandemije korona virusa, a posetilo ga je više od 60.000 posetilaca.

Aleksandra Graovac iz Udruženja uvoznika automobila i autodelova gostujući na RTS-u ocenila je da se autoindustrija nalazi u periodu tektonskih promena.

“Od 2019. godine osim pandemije koja je jako uticala na automobilsku industriju imamo ubrzani tehnološki razvoj autoindustrije. Automobilska industrija izgčeda drugačije nego 2019. godine. Na

sajmu smo videli da je velika većina vozila na električni ili hibridni pogon”, ocenila je ona dodajući da se ubrzano razvija i infrastruktura za električne automobile.

Takođe je istakla i da je prodaja motorcikala u velikom porastu i to se videlo po gužvi na Motor show, delu sajma posvećenog motorcikilma.

Za razliku od prethodnih godina kada je sajam bio prodajnog karaktera i za koji su kupci planirali kupovine, a prodavci popuste, ove godine nije bilo tako. Sajam nije bio prodajnog karaktera, većina proizvođača nije nudila sajamske popuste.

“Problemi autoindustrije su najviše u proizvodnji i zbog toga je uvoz novih automobila usporen. Najveći broj brendova ima velike probleme u proizvodnji zbog nestašice delova, neki zbog nestašice mikročipova, a neki zato što su im fabrike komponenata u Ukrajini ili Rusiji. Zbog toga su duži rokovi isporuke, a ne daju se više ni popusti. Pored toga, u nove automobile se ugrađuju suvremeni sistemi koji su skupi i to sve zajedno utiče na rast cena automobila”, zaključila je ona.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.