Udruženje potrošača: Putnik ne sme biti oštećen ako odustane od letovanja zbog elementarnih nepogoda 1Foto: Pixabay/Bettina Nørgaard

Putnik ne sme biti oštećen ako odustane od letovanja zbog elementarnih nepogoda u državi odredišta, saopštilo je danas udruženje potrošača „Efektiva“.

„Zakonom o zaštiti potrošača predviđeno je pravo putnika da odustane od putovanja zbog elementarne nepogode u državi odredišta. Propisano je da organizator putovanja, u tom slučaju, ima pravo na naknadu stvarnih troškova, ali na zahtev putnika, mora da mu pruži obrazloženje, odnosno dokaz o tim troškovima“, navodi se u saopštenju.

Istaknuto je da je poslednjih dana učestalo, posle požara u Grčkoj, da agencije obaveštavaju putnike da će u slučaju odustajanja od putovanja, zadržati 100 odsto uplaćenog novca, pozivajući se na Opšte uslove putovanja.

„To nije tačno. Zakon jasno definiše da organizator mora da obrazloži svoje troškove. To znači da agencija mora da pruži dokaz da je uplatila hotel, platila prevoz i druge usluge, a ne samo da prisvoji novac putnika, i za ono što dokaže da je imala kao trošak, to može da naplati, ostalo mora da vrati“, saopštila je „Efektiva“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari