Turistička sezona u kompleksu „Šarganska osmica“ na Mokroj gori, u čijem sastavu je i obnovljena pruga uskog koloseka kojom vozi popularni Ćira, odnosno voz Nostalgija, počela je četiri dana ranije nego što je to bilo planirano, zbog velikog broja zainteresovanih turista.


Označivši početak sezone, generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović saopštio je da je za prethodni vikend bilo oko 1.000 rezervacija za putovanje turističko-muzejskim vozom na deonici Mokra gora-Šargan Vitasi.

Istakavši da je od ove godine objedinjena kompletna turistička ponuda na Šarganskoj osmici, koja podrazumeva prevoz Nostalgijom, smeštaj u muzjesko-turističkom kompleksu „Šarganska osmica“ i ugostiteljske usluge, on je objasnio da su se ranije tim poslovima bavile tri službe unutar tog javnog preduzeća, što je bilo neracionalno i komplikovano. Novom organizacijom prihod za tri meseca ove godine povećan je za 58 odsto u odnosu na isti period lane.

– Tokom prošle godine ostvaren je prihod od oko 71 miliona dinara, a više od 70.000 turista, od kojih su 60 odsto bili stranci, vozilo se Nostalgijom. Nije nam prioritet samo zarada, već i namera da lepotu Mokre gore približimo i inostranim i domaćim gostima – rekao je Simonović i dodao da se ove godine očekuje od 75.000 do 80.000 putnika, što će, kako je istakao, biti rekordan broj.

U planu je, kako je rekao, povezivanje te pruge sa Zlatiborom, barskom prugom, kao i rekonstrukcija deonice do Višegrada, kako bi se objedinio jedinstven turistički proizvod sa zanimljivim destinacijama poput Zlatibora, Mokre gore, Kamengrada u Višegradu…

– Zbog početka projekta Beograd na vodi, počelo je uklanjanje pragova i jedan njihov deo iskoristićemo za lokalne pruge, a deo za rekonstrukciju pruge uskog koloseka do Višegrada gde zbog dotrajale pruge vozovi idu pod posebnim režimom – najavio je i objasnio da bi sa zvaničnicima Republike Srpske trebalo da se ugovori pravni model za ulaganja u tu deonicu.

Prema rečima Aleksandre Stamenić iz turističkog kompleksa „Šarganska osmica“, inostrani gosti su sve češći. Ceo kompleks raspolaže sa 65 postelja, što je nedovoljno za sve zainteresovane turiste. S druge strane, pre dve godine započet je projekat produžetka pruge do Kremana, sela koje je poznato po srpskim prorocima Tarabićima, ali on nije završen, jer nema novca.

Inače, pruga od 15,4 kilometara uskog koloseka prolazi kroz 22 tunela, preko pet mostova i savladava visinsku razliku od 300 metara, putnicima nudi jedinstveno iskustvo. Cene su kao prošle godine – 600 dinara za odrasle i 300 dinara za decu od šest do 14 godina, a postoji i mogućnost zakupa voza.

Mobilni umesto telekomande

Saopštavajući da je i „telekomunikaciona oprema tehnološki prevaziđena i da se, zbog čestih krađa te opreme, vozovi, umesto telekomandom, nadziru mobilnim telefonima“, direktor Železnica Srbije zaključio je da to ne postoji nigde u Evropi. „Zbog toga, pruge moramo građevinski i telekomunikaciono da usavršimo, jer kad budemo podigli brzine na 120 do 160 kilometara na sat, postojećim signalnim uređajima te vozove nećemo moći da pratimo“- naveo je on i ponovio da će te brzine biti realne za dve do tri godine, nakon nabavke 60 novih vozova, koji će, kako je rekao, početi da pristižu od januara naredne godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari