U prisustvu ministra ekonomije Mlađana Dinkića i menadžmenta Fijata, novoformirana kompanija Fijat automobili Srbija i firma Zastava auto potpisale su juče, u Torinu, ugovor koji predviđa proizvodnju od najmanje 15.000 vozila marke „punto“ u 2009. Kako je naglašeno, deo tog kontingenta biće autumobili s dizel motorima. Proizvodnja „punta“ u Zastavi auto počeće krajem marta. Kako Danas saznaje, prilikom potpisivanja ugovora ostavljena je mogućnost da ove godine, u zavisnosti od tražnje na svetskim tržištima, u Kragujevcu bude proizvedeno dva puta više, odnosno oko 30.000 „punta“.

– Ohrabren sam razgovorima u Torinu, jer smo u doba svetske ekonomske krize dobili čvrsta uveravanja da će naše zajedničko ulaganje s Fijatom biti do kraja realizovano i da ćemo u ovoj kriznoj godini uposliti radnike Zastave. Imaćemo proizvodnju od minimalno 15.000 „punta“ ove godine s mogućnošću da se ta proizvodnja duplira – izjavio je juče u Torinu potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkićnakon sastanka sa direktorom Fijatovog sektora za međunarodne odnose Siverijom Bonsiljorijem.

Dinkićje rekao da je postignut dogovor koji garantuje sigurnost radnicima Zastave. On je potvrdio i da će krajem sledeće godine započeti proizvodnja potpuno novog modela Fijata.

-Utvrdili smo biznis plan za ovu godinu koji predviđa da do kraja marta počne proizvodnja „punta“ u Kragujevcu – izjavio je Dinkić.

On je dodao da postoji mogućnost da se proizvodnja duplira ukoliko Ruska Federacija, u skladu sa ranijim najavama, obezbedi Srbiji odgovarajući kontingent za bescarinski izvoz vozila na to tržište. Dinkićje rekao da je s italijanskim Fijatom utvrđeno da se za proizvodnju vozila u Kragujevcu u Srbiji nabavlja što više delova kao što su automobilske gume, akumulatori i ostalo.

– Biće uspostavljena se saradnja sa Ju-Es-Stilom koji bi Zastavi obezbedio sirovine za karoserije čime bi se indirektno uposlilo što više radnika. Vođeni su razgovori i o tome da se za krajnje potrošače kragujevačkih vozila u Srbiji, regionu CEFTA i eventualno za rusko tržište nađe mogućnost snižavanja cena, kao i zamena starih automobila za nove što je apsolutna novost u Srbiji. Motivisaćemo građane koji imaju automobile bez ekološkog motora da staro vozilo, uz značajan popust, zamene za nov automobil – istakao je Dinkić.

On je najavio da će od jula ove godine početi i proizvodnja punta s dizel motorom koji bi trošio samo četiri litra na 100 kilometara.

– Novi model biće lansiran do kraja sledeće godine, pripreme počinju odmah, tako što ćemo krenuti u rekonstrukciju fabrike, dok će jedan deo investicija Italijani ove godine uneti u fabriku kako bismo do kraja 2010. bili spremni za lansiranje novog modela. Tako bi u 2011. mogao biti dostignut pun kapacitet planiran ugovorom – potvrdio je Dinkić.

Potpredsednik Vlade rekao je da će radnici u Zastavi imati više posla nego ranije, sigurnost i obezbeđene plate i najavio da će u ponedeljak pozvati predstavnike sindikata i rukovodstva Zastave, kao i grada Kragujevca, na sastanak u Ministarstvo ekonomije na kome će ih detaljno informisati o svemu što je dogovoreno u Torinu.

Potpredsednik Fijat grupe za komunikacije Gilberto Ranijeri izjavio je juče nakon sastanka sa srpskom delegacijom da je cilj da se u kragujevačkoj Zastavi u 2009. proizvede minimum 15.000 vozila modela „punto“. On je potvrdio da „fijat punto“, koji će se proizvoditi u Srbiji, nije namenjen samo za srpsko tržište, veći za izvoz, kako u susedne zemlje, tako i u države severne Afrike i u Rusiju. Pokretanje proizvodnje u Kragujevcu je prvi korak u okviru zajedničkog ulaganja Fijat Grup Automobils i Vlade Republike Srbije koji vodi ka formiranju zajedničke kompanije Fijat Automobils Srbija.

Pomoćnik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković, koji je član tima Vlade Srbije za pregovore sa Fijatom, smatra da su jučerašnje vesti iz Torina dobre, pošto će proizvodnja „punta“ u Zastavi u 2009. biti veća od prošlogodišnje, kad se taj Fijatov model ovde sklapao pod nazivom „zastava 10“.

– Odlaganje početka proizvodnje novog Fijatovog modela u Zastavi nije neočekivano s obzirom na globalnu finansijsku, ekonomski i krizu u svetskoj automobilskoj industriji. Fijat će do početka proizvodnje tog novog modela temeljno rekonstruisati Zastavinu fabriku automobila, izgraditi nove objekte i novu tehničko-tehnološku, logističku, komunalnu i ostalu infrastrukturu. Mi ćemo, s druge, strane, do početka proizvodnje novog Fijatovog modela morati da ispunimo obaveze preuzete ugovorom sa Fijatom, a koje se odnose na izgradnju autoputa do Koridora 10, severne i južne obilaznice oko grada i rekonstrukciju železničke pruge od Lapova do Kragujevca – ističe Zdravković.

U Sindikatu Zastavine Fabrike automobila kažu da im je potrebno više detalja da bi o jučerašnjem dogovoru u Torinu zauzeli stav. Prve vesti su, međutim, smatraju i sindikalci dobre, jer sugerišu da Fijat ne odustaje od posla u Srbiji i da će investirati u Zastavu.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari