Amijen: Francuski grad toliko lep da se mnogi pitaju kako za njega nikada nisu čuli 1Foto: Shutterstock

Amijen, koji nazivaju Venecijom severa, nekad je bio pijačni lokalitet, a premda i danas postoje oni koji prodaju cveće i povrće u ovim „vrtovima na vodi“, danas privlači romantične duše…

Na samom severu Francuske smestio se idilični gradić za kojeg mnogi turisti (još) nisu čuli.

Francuzima poznat i kao rodno mesto njihovog trenutnog predsednika Emanuela Makrona, Amijen je još odavno kao savršenu destinaciju prepoznao slavni pisac i pesnik Žil Vern, koji je tu živeo od 1871. godine, pa sve do smrti 1905.

Ono što je možda začuđujuće, pogotovo ako uzmemo u obzir slavno francusko umeće gradnje gotičkih katedrala, koje su inspirisale polovinu njih širom Europe, jeste to da se upravo najveća gotička katedrala u čitavoj Francuskoj smestila baš ovde – u gradiću s jedva 140 hiljadu stanovnika, za kojeg mnogi nikad nisu ni čuli. Toliko je velika da u nju stanu dve pariške katedrale Notr Dam.

Još fascinantniji podatak je da je za izgradnju ovog monumentalnog zdanja bilo potrebno svega 50 godina. Izgrađena je u 13. veku, a za tadašnje pojmove ovaj rok je bio čudesan. To je prepoznao i UNESCO koji ju je 1981. godine uvrstio na listu svetske baštine.

Ni to nije sve: u Amijenu se takođe održava najveći Božićni sajam u severnoj Francuskoj. Poznat je po lokalnim specijalitetima kao što su francuski makaroni, biskviti od čokolade i pomorandže ili badema… Kad posetite grad na reci Soma, svakako obiđite i slavni muzej Pikardi i kuću Žil Verna.

Za mnoge je ipak najljepši deo Amijena tzv. Les Hortillonnages. Predgrađe koje zovu Venecijom severa nekad je bila pijaca, a premda i danas postoje oni koji prodaju cveće i povrće u ovim „vrtovima na vodi“, danas je popularnija destinacija za romantične duše koje ovde prolaze jedinim mogućim prometnim sredstvom – starim barkama.

Amijen se zbog svoje pozicije u Drugom svetskom ratu našao između dve vatre, pa je pritom i nastradao. Spram ovih bitaka, ona iz 1918. godine činila se bezazlenom. Britanske snage su ga bombardovale do te mere da je po završetku rata podignut gotovo iz temelja.

Srećom, podignut je u starom-novom duhu, sa širim putevima prilagođenim potrebama vremena kako bi se smanjile saobraćajne gužve. Arhitekta Pjer Difo pobrinuo se da novije građevine budu građene od cigle, betona i belog kamena, a proslavio se projektovanjem železničke stanice Gare d’Amiens i obližnjeg stambenog nebodera Tour Perret.

Izvor: punkufer.dnevnik.hr

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.