Zašto motociklisti zauzimaju visoko mesto na skali rizika stradanja?

Ostavite komentar


  1. Sasvim je normalno da više stradaju od vozača automobila. Oko njih nema „gvožđa“ koje će ih zaštititi u slučaju sudara i samo je stvar sreće da li će ostati živ. Devastirani putevi takođe nisu od pomoći kad krene ludovanje motorom preko 160 km/h, što često viđam u NS. Meni je zaista žao svakoga ko pogine u saobraćaju tuđom krivicom, ali kada se to dogodi ludaku za volanom ili kormanom koji sam sebe ubije onda neka ga žale tata i mama što ga naučiše da se tako ponaša.

  2. Zato što preko Mosta slobode u Novom sadu voze između 150 i 200 km/h, zato što se iživljavaju na Mišeluku, zato što bulevarima voze preko 100 km/h, zato što obilaze sa desne strane, zato što prave „slalom“ svaki dan po ulicama, zato što obilaze preko pune linije, zato što….

    1. Potpuno tacno, doziveo sam da mi cak i vice kako ga ugrozavam a on me pretice sa desne strane – bezao sam u levi deo kolovoza, jedva izbegao cesanje sa autobusom.

    2. Isto je i u BG. Posebna priča su dostavljali, koji voze i po pešačkim zonama ili trotoarima.
      Ovo je dobar tekst, ali ne bi škodilo istraživanje na terenu – kako voze, kako obilaze, da li daju migavce, kako udaraju retrovizore na kolima kad se provlače na semaforima…

  3. Posvedocicu direktno iz Urgentnog Centra da su povrede koje nastaju kod traumatizovanih motociklista jezive. Oporavak dugo traje, a ko se izvuce najcesce ostaje invalid. To je ujedno jedan od vodecih uzroka smrti kod mlade populacije. Tuzno je gledati decu od 18, 19 godina kako zavrsavaju zivot i pre nego sto su ga poceli ziveti. Sve pohvale za tekst, svest o problemu se mora rasiriti.

    1. Nije tužno, ko ne želi da se čuva niko ga neće sačuvati.
      Nisu ti klinci nesvesni šta rade, već ih baš briga, a kada je njih baš briga za sebe zašto bi bilo i za bilo kog drugog.

  4. Skoro 30 godina sam vozio motore, većinom suzuki gsx različite kubikaže. Hvala Bogu, nijedan pad i neprijatne situacije sam doživeo samo od besnih vozača automobila ali uvek sam vozio strogo po pravilima. E sada kada neko vozi 200kmh tamo gde je ograničenje višestruko manje, šta očekivati…

  5. Malo prostora se u medijima posvećuje bezbednosti motociklista u saobraćaju. Uglavnom je to vest vezana kad neko pogine pa da se od toga pravi sezancionalizam. Dok ovaj tekst pokazuje kako se pristupa problemu. Svaka čast za izbor teksta.

    1. Da više ljudi vozi motore, mnogo bi manje vile saobraćajne gužve i kultura ophodjena jednih prema drugima bi bila na mogo zavidnijem nivou.
      Ovako automobilisti često dovode motocikliste u nebezbedne situacije blokirajući im put, naprasnim menjanjem traka itd. To kod motociklista stvara neku vrstu zatvorenosti pa daju sebi za dodatno pravo da krše zakone.
      Dok god automobilisti opravdavaju svoje radnje sa „pa šzo ne vozi auto kao čovek pa da ga poštuje“ a motociklisti sa „pa što ne bih prošao ako mogu“ u problemu smo i u nezakonju.

      Osoba na motoru ne treba da bude neki fanatik samoubica. Vožnja motora je normalna koliko i vožnja autobusom, vožnja atomobila ili šetanje na trotoaru.

  6. U tekstu nije uopste jasno da li u nesrecama gde ucestvuju motocikli i putnicki automobili, u kom procentu je krivica motocikliste, a u kom krivica vozaca automobila. Tekst je napisan tako da se obraca vozacima motocikala, bez imalo zelje da se utice na takodje na povecanje odgovornosti vozaca automobila, sto je slucaj u Evropi. Sve sto je negativno napomenuto stoji za motocikliste, ali je u tekstu vesto izbegnuta obaveza vozaca automobila. U Evropi se ucesnici rangiraju prema ranjivosti u saobracaju, od pesaka, do biciklista, preko motociklista, do automobilista i shodno tome se ocekuje od kategorije koja je manje ugrozena da vodi vise racuna o kategorijama ucesnika u saobracaju koje su ranjivije. U Srbiji je na zalost trend da umesto da dodje do senzibilizacije automobilista prema motociklistima, dolazi do stigmatizacije motociklista, sto je i u ovom clanku slucaj. Na zalost, mentalitet se tesko menja. Pozdrav od jednog motoriste/automobiliste iz Zapadne Evrope, gde su prema meni kao motoristi automobilisti predusretljivi.

    1. Vise od deceniju zivim u Parizu stalno u saobracajnim guzvama, i motociklisti postaju pravi kosmar. Iako sam tolerantan i volim striktna pravila, bojim se da i u Zapadnoj Evropi po ovoj temi vlada haos i nedorecenost. Pre svega po pitanju vozaca malih motora( one prave motoriste nekako vise postujem), ti vozaci malih mopeda nemaju svest da li su vozaci vozila ili pesaci, koriste sva prava koja mogu da prigrabe.

  7. Dobar tekst sa jednim „malim“ nedostatkom. Nigde nije navedena starosna struktura poginulih vozaca dvotockasa. Kao jedan od takvih pratim ovu temu i mogu da vam kazem da je velika vecina (po slobodnoj proceni bar 75%) nastradalih starosne granice ispod 28, a od tih velika vecina ispod 25 godina zivota. Takodje bi trebalo praviti razliku izmedju vozaca mopeda i motocikla. Ovim prvima je glavna zastita suncane naocare i sandale/papuce, mada cesto vidim i ove druge bez kacige. Novi zakon je trebalo da resi problem stradanja mladih na jakim masinama uvodjenjem restrikcija na snagu i godine, medjutim, znajuci kako izgleda obuka koju sam i sam prosao po novom zakonu, ona nema apsolutno nikakvog uticaja na bezbednost vozaca. Na obuci vozite po gradu do 40-50 km/h, uz najosnovnije stvari tipa obracanje paznje na liniju i pesaka koji hoce da predje ulicu. Nema voznje van naseljenog mesta, nema obuke vozaca za fundamentalne principe bezbedne voznje. Onda klinci sedaju na A2 motocikle koji su jednako opasni kao i A, prepusteni sami sebi. A klinci ko klinci, zavrnu gas gde ne treba i to je to… S druge strane, nosim kamericu na kacigi zbog sopstvene bezbednosti i ono sto imam zabelezeno sto se tice vozaca cetvorotockasa je blago reci horor. Sto se tice dela za smanjenje poreza na opremu, samo sam se kiselo nasmejao, ovde je to poslednja rupa na svirali. Srecna i bezbedna voznja kolege!

  8. Obuka i svest svih ucesnika u saobracajnim tokovima o tome da svinsu svi ranjivi (motociklisti vise od drugih) treba da se promeni i potrebno je apelovati o promeni istih. Dobar tekst, svaka cast! Apel na bolju obuku, savladjivanje tehnike voznje i svest o ranjivosti uvesnika!

  9. Stoje sve navedeni razlozi ali jedan, koji sam nedavno cuo od motocikliste, nikada se ne pominje. On istice kako zbog niske cene registracije koristi motor slabe snage do 50ccm i da ga je u specificnim situacijama upravo taj nedostatak snage ugrozio, u kombinaciji sa okolnostima. Npr, nije mogao da ubrza do 70 ili 80 kako bi izbegao automobile pa se snalazio neplaniranim skretanjem ili produzenjem pravom linijom…

    Potrebna je pojedinacna analiza svake nesrece da bi se doslo do najcescih uzroka i izveo nekakav zakljucak.

    1. upravo tako, kad pokusavam da vozim mirno 40-50 po gradu imam velikih problema od strane vozaca automobila.

  10. Pa kad sedneš pijan ili uduvan(nekad i jedno i drugo) i razvučeš 200 km/č da impresioniraš društvo ili ribe onda bato…..U mom gradu u glavnoj ulici dignu motor na zadnji točak!Naravno panduri to ne vide!Al zato mene zapisaše za 52 km/č(ograničenje bilo 50)!!Tip je nedavno u KLenju poginuo al je motor okačio na žice od struje između dve bandere(ima slika)!!!!

  11. nedostaje jos jedna analiza: koliko procenata nesreca se desava na dobrim putevima, npr skoro rekonstruisanim

  12. Motor se ne vozi u: papucama, majici, bez opreme, bez stitinika, jakne, zastitnog fluorescentnog prsluka sa vidljivim oznakama, pune kacige ne slema, rukavica.
    Nikada se ne vozi preko 100 km na cas van staze.
    Postoje materijali koji se ugradjuju u motociklisticku odecu koji mogu da ublaze svaki pad ( kao na Moto GP ), materijal se zove D3O® Impact Protection. Skoro niko od povredjenih i poginulih nije imao opremu za voznju motora.
    Zasto bilo koga cudi da je neko na motoru koji ide bar 60 pri padu povredjen bez zastitne opreme?
    motor je veoma opasno prevozno sredstvo i zastitna oprema je obavezna.

  13. Zato sto su neizivljene sirovine, koje misle da su bolji vozaci od Rosija, Markeza, itd.
    Neka odu na stazu, otreznjenje ce brzo doci.

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 30. april, 1. i 2. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Miloš Timotijević, glumac

Čitajte Danas, mislite svojom glavom.