Namirnice koje imaju prebiotsku ulogu 1Foto: Pixabay/hasan538485

Prebiotici su nesvarljive namirnice koje hrane naše bakterije u crevima. Oni pojačavaju njihovu funkciju tako što im obezbeđuju hranu koja im omogućava da bujaju i kao posledica toga stvaraju zdrave produkte koji utiču na imunološki sistem.

Prebiotici su dijetna vlakna koja naš organizam ne može da iskoristi, a bakterije ih metabolišu stvarajući korisne matabolite, kratkolančane masne kiseline koje imaju veliki raspon zdravstvenih uloga (snižavaju holesterol, smanjuju upalu, zaštita su od ateroskleroze….)

Hrana koja ima prebiotsku ulogu:

▪︎ kivi  – pozitivno deluje na Lactobacile i Bifidobacterije i smanjuje zapaljenja.
▪︎ povrće iz porodice kupusa (brokoli, karfiol, kupus, kelj, rukola) smanjuju prisustvo štetnih bakterija u crevima. Jedna šolja kupusa
dnevno će pomoći vašim dobrim bakterijama da se izbore sa neprijateljima.
▪︎ orasi – dobar su izvor omega 3 i dijetnih vlakana, smanjuju broj štetnih bakterija klostridija.
▪︎ pasulj – utiče na zaštitne sluzne obloge creva, istu korist imamo i od sočiva, leblebija, graška.
▪︎ pečurke – one rastu u zemlji bogatoj bakterijama i poseduju i svoj mikrobiom, kao i sir, sadrže bioaktive kao što je beta-glukan koji aktivira imunološki sistem, i takođe odličan su izvor dijetnih vlakana.

Sve što pojedemo, ako se ne resorbuje u potpunosti u tankom crevu, sliva se do kraja creva gde bakterije našeg mikrobioma čekaju svoj obrok. Živeći u takvoj simbiozi, gde svako od članova zadovoljava svoje potrebe u hrani utičemo na odbrambeni sistem našeg organizma, izbegavanjem određenih zdravstvenih stanja kao što su gojaznost, dijabetes, metabolički sistem, probleme sa varenjem i poboljšavamo naš kvalitet života.

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka. Više detalja na linku njenog instagram naloga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.