Gejming u doba korone: Oboreni su svi rekordi broja igrača 1Foto: Pixabay / Pexels

Gejming je poslednjih nekoliko godina definitivno prešao u mejnstrim i nije više subkultura koja je poznata samo malom broju ljudi.

Statistike govore da se čitava trećina stanovništa posvećuje gejmingu kroz različite platforme, bilo da su to konzole, računari ili mobilni uređaji. Kultura video igara se već sada “preliva” i na serije i filmove (Witcher, Uncharted), muziku, igračke, sport (u tom slučaju esport)… Gejming i dalje prednjači kao jedini interaktivni vid zabave i učenja koji na toliko direktan način komunicira sa korisnikom – kaže za Danas Kristina Janković, menadžerka Asocijacija industrije video igara Srbije SGA, koja okuplja timove i kompanije koji se, kod nas, bave proizvodnjom video igara i drugih usluga i proizvoda za ovu industriju.

SGA ima preko 70 članova i zajedno sa njima i njihivim partnerima i prijateljima rade na unapređenju ove sve razvijenije industrije u Srbiji. To čine kroz različite programe, inicijative i događaje.

Janković primećuje sve veći rast ovog „ekosistema“, kao i to da se osim muzici i filmovma, ljudi u karantinu sve više okreću video igrama.

– Prodaja video igara je tokom ove neočekivane krize značajno skočila, a oboreni su i svi rekordi broja igrača besplatnih naslova. Kao što bi se pretpostavilo, najviše se igraju igre sa više igrača, koje možete igrati sa prijateljima online, poput već kultne igre CS:GO (Counter-Strike: Global Offensive). Sreće su imali i naslovi koji su sada premijerno objavljeni, poput dugoočekivanog Doom Eternal. Ipak, najviše se traže besplatne mobilne igre za opuštanje – ukazuje Janković.

Danas je sproveo kratku anketu i gejmere upitao – koje su trenutno najaktuelnije video igre, pa tako, Marko Mićanović, višestruko, svetski nagrađivan takmičar u video igrama, kaže da je u njegovom okruženju trenutno najpopularnija video igra Valorant, koja je u closed beta stadijumu i koja polako teži ka tome da skine CS:GO sa trona kralja FPS competitive žanra, upravo zbog kombinacije MOBA i FPS stila igre.

– Ja sam pored Valoranta uglavnom u PUBG-u (PlayerUnknown’s Battlegrounds) i COD: Warzone, pošto mi je battle royale žanr igare prirastao za srce, nakon survival preteča istih poput Day-Z – ukazuje on i dodaje: „Za kraj bih spomenuo i Hearthstone koji mi je i dalje jedina igra za klon*u, gradski prevoz i čekanje u redovima.

Đuro Radojko kaže da se kod njega u ekipi najvise igra Brawhalla i Counter-Strike: Global Offensive. Njegovi omiljeni žarnovi video igara su „2d tabačine“, akcione avanture kao i rougelike igre.

– Neke od mojih omiljenih serijala igrica su Teken, Tomb Raider i Sonic, a izdvajam Tomb Raider Underworld, Tekken 7 i naravno Sonic Generatations kao najbolju modernu Sonic igru, a od roguelike igara The Binding of Isaac: Afterbirth, Noita i Slay The Spire, igre za slabije kompove sa potencijalom da ubiju dosta vremena uz konstantnu progresiju i neverovatno puno sadržaja – ističe Radojko.

Daca Milenović kaže da su njoj omiljene strategije i FPS igre, jer je veoma taktički nastrojena, a kad „želi da se izduva“ pucačine joj najbolje legnu.

– U mom okruženju ljudi najviše igraju igre Dota 2 i CS:GO – primećuje Milenović, dok po neki gejmeri dodaju da je bitno pomenuti i Fortnite video igru.

Janković iz SGA smatra da je ovo zaista jedinstven trenutak koji je gejmingu privukao i one koji se nikad u ovome nisu oprobali.

– Postoji mnogo naslova koje mogu da igraju porodice, roditelji sa decom i igrači svih generacija. Posebno iznenađenje je, na primer, Animal Crossing: New Horizons, simulacija u kojoj vaš lik može da se sastaje sa likovima drugih igrača, što je ono što nam trenutno svima najviše nedostaje – ukazuje ona i dodaje da su na ovaj način su virtuelno slavljeni rođendani, proslavljanja rođenja, i da saigraču zajedno grade čitav jedan svet od temelja.

U nedostatku redovnog sportskog programa, primećuje Janković, gledaoci su se bolje upoznali sa uzbudljivim svetom esporta koji sada prati više  ljudi nego ikada.

– Čitaoci možda nisu znali da je jedan od najuspešnijih balkanskih esport timova upravo Crvena zvezda, a mečeve prate na desetine hiljada vatrenih navijača iz regiona. Pored ovoga, postoje i igre kreirane specijalno da pomognu deci u učenju koje je trenutno drastično izmenjeno, kao i igre koje pokazuju kako da i u kući budete fizički aktivni – objašnjava Janković.

Otpornost na ekonomske krize

Prema SGA izveštaju industrije video igara kod nas, u ovom sektoru radi preko 1.300 ljudi, a ukupne zarade 2018. godine su oko 100 miliona evra.

– Očekujemo da će novi podaci za 2019. godinu pokazati stabilan rast. Zanimljivo je da je gejming industrija i ranije pokazala otpornost na ekonomske krize, i verujemo da će se to pokazati čak i sada. Igre iz Srbije redovno igra nekoliko stotina miliona igrača. Od nedavno je dugoočekivani App Store dostupan i kod nas, pa naši developeri sada nesmetano mogu da distribuiraju igre i za Apple i za Android uređaje – ističe  Kristina Janković, menadžerka SGA.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari