Tri decenije od spota GNR "November rain": Lako je zaboraviti koliko je zaista velika milijarda 1Foto: screenshot/youtube

Navršilo se trideset godina od kada je popularni L.A. bend Guns N Roses snimio spot za pesmu „Novembarska kiša“, koji je u međuvremenu stekao kultni status i novu publiku.

Sredinom jula ove godine YouTube je objavio trejler u kome je odao počast brojnim muzičarima, među kojima je i hard rok bend GNR.

YouTube je potvrdio da je „November rain“ prvi video koji je stariji od samog YouTuba koji je ikada dostigao milijardu pregleda.

„Lako je zaboraviti koliko je zaista velika milijarda. Ako je muzika objavljena pre interneta, iako to nije jedina metrika za bezvremenost, to znači da je muzika putovala kroz vreme i da je fandom došao sa njom i evoluirao“ objasnio je šef kataloga YouTubea Rajan Tornton u svom blogu.

Njihov video iz 1992. bio je prvi video koji napravljen pre YouTubea koji je predstavljao prekretnicu, što ga je takođe činilo prvim videom iz 90-ih koji je to postigao.

Pored toga, pesma “Sweet Child O’ Mine” je bio prvi video iz 80-ih koji je dostigao milijardu pregleda, što pokazuje koliko je njihova muzika klasična i vanvremenska.

Najduža rok blada

Sve je, ipak, počelo u vreme kada nije bilo društvenih mreža i tim je uspeh još veći. Nije bilo YouTuba gde danas možeš jednim klikom preko svog telefona da slušaš i gledaš sve što poželiš.

„Novembarska kiša“ je rok balada i jedna od najdužih pesama benda, traje 8 minuta i 57 sekundi. Postoji i njena skraćena verzija od pet minuta.

Čuveni su stihovi ispevani iz srca „Jer ništa ne traje večno, čak ni novembarska kiša“, izraz za probleme u jednoj vezi.

‘Cause nothin’ lasts forever
Even cold November rain

Svojevremeno je bila rangirana kao treća na Bilbordovoj Top 10 listi singlova, a ujedno je i najduža od svih koje su se ikad našle na samom vrhu te top-liste.

I video-spot je, kao i sama pesma, ubrzo nakon objavljivanja postigao veliki uspeh. Postao je jedan od najtraženijih na MTV-u a dobio je i MTV nagradu za najbolju kinematografiju.

Spot za pesmu spada u najpoznatije svih vremena, ali i najskuplje. Trenutno je 13. najskuplji spot ikada snimljen, a o tome svedoči i budžet koji je za njega iznosio oko 1,8 miliona dolara.

U spotu je prikazano venčanje Axla Rosa i njegove tadašnje devojke Stephanie Seymour, a glavna radnja spota smeštena je u jednoj mediteranskoj vili, pozorištu i crkvi.

Spot je baziran na priči Del Jamesa „Bez tebe“, koja govori o bluz muzičaru čija je devojka počinila samoubistvo.

Režirao ga je britanski reditelj Andy Morahan, koji je radio spotove za brojne muzičare – Wham, Kim Vajld, Ozi Ozborn, Devid Grant, Georg Michael, Tina Tarner i druge.

Čuveni su kadrovi kada gitarista Slesh stoji i svira na Axlovom klaviru kao i scena gde je sam u pustinji, za čije snimanje je korišten avion.

Trilogija

Pesme „Don’t Cry“, „November Rain“ i „Estranged“ čine video-trilogiju, delimično zasnovanu na kratkoj priči „Without You“.

Njen autor, Axlov prijatelj Del James, odbio je da otkrije uzrok smrti neveste iz spota „November Rain“  pozivajući sve zaintrigirane obožavaoce da pročitaju pripovetku i otkriju sami.

U spomenutoj ulozi se, kao i u pesmi i spotu „Don’t Cry“, pojavljuje pevačeva tadašnja devojka, model Stephanie Seymour, a pojedine scene, poput tuče oko pištolja iz „Don’t Cry“ inspirisane su njegovim životom sa bivšom suprugom Erin Everly.

Sva tri videa režirao je Andy Morahan.

Venčanica mini-maksi za kojom su poludele devojke

Nisu samo spot i pesma postali popularni. Moglo bi se reći da je odmah „ekslodirala“ i venčanica iz spota koja je postala „vrući“ komad za kojim su žudele sve mlade.

Tri decenije od spota GNR "November rain": Lako je zaboraviti koliko je zaista velika milijarda 2
Foto: screenshot

Kratka spreda a dugačka pozadi, sa širokim izrezom na ramenima i pufnastim rukavima, nije to bila nimalo obična venčanica.

Eleganciju joj je davao dugi klasičan veo i kaskadni deo zadnjeg dela haljine, dok je spreda bila mini a ukupnim utiskom dominirao je provokativan detalj podvezice koja se vidi na nozi mlade, nešto što je postalo apsolutni hit.

Svaka devojka devedesetih htela je tako da se venča. A za izgled baš takve venčanice, koja je rađena po porudžbini, zaslužna je kreatorka Karmela Sutera.

Njoj su ispiracija bile Odri Hepbern i Grejs Keli. Venčanica za spot koštala je 8.000 dolara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari