Kako se hraniti prvih dana po prestanku posta? 1Foto: Freepik/rawpixel.com

Post predstavlja način ishrane koji podrazumeva isključivanje određenih namirnica iz ishrane.

Tokom pravoslavnog posta iz ishrane se isključuju namirnice životinjskog porekla: meso i mesni proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, jaja, što znači da tokom posta osnov ishrane čine žitarice, povrće i voće uz ribu.

Oni koji poste „na vodi” u svojoj ishrani ne koriste ni biljna ulja kao ni ribu pa je period prilagođavanja na ovakav način ishrane duži, kao i ponovno prilagođavanje na mrsnu ishranu.

Kako tokom posta, posebno višednevnog ili višenedeljnog, organizam kao energetsko gorivo koristi hranu koja je sa manjim sadržajem masti, manje začinjena i lakše se vari, važno je da nakon perioda posta postepeno uvodimo namirnice koje tokom posta nismo jeli.

Prvih dana po prestanku posta treba koristiti pre svega tzv. beli mrs (mlad sir, jogurt, kiselo mleko) i posnija mesa (piletina, ćuretina). Pohovana i pržena hrana nisu dobar izbor nikada, a naročito u ovom periodu. Meso treba pripremati kuvanjem, dinstanjem, pečenjem u rerni bez dodate masnoće.

Potrudite se da zadržite naviku korišćenja ribe u ishrani, najmanje jednom do dva puta tokom nedelje. I jaja u ishranu treba uvesti postepeno, a kada su u pitanju uskršnja jaja budite umereni – dovoljno je jedno jaje za početak.

Svakako ne treba zaboraviti da ishrana treba da bude raznovrsna sa zastupljenim dovoljnim količinama povrća, voća i žitarica.

Kako se veliki post završava velikim praznikom, budite umereni u jelu jer osim vrste hrane ne manje važne su i količine hrane koju jedemo, pa i u tom pogledu ne treba preterivati jer se inače često javljaju tegobe u vidu nadimanja, nadutosti, osećanja prepunjenosti trbuha, pojačani gasovi, čak i bolovi u trbuhu, ponekada muka i povraćanje, učestale stolice.

Ne zaboravite:

Jedite redovno: ne preskačite doručak, a obroke organizujte u skladu sa vašim obavezama u toku dana.

Užinajte! Ne dozvolite da od doručka do ručka ne pojedete ništa, čak iako ne osećate veliku glad. Umesto peciva, grickalica ili slatkiša izaberite voće ili salatu!

Ručak počnite supom od povrća ili čorbom od žitarica koje ponekada mogu da budu i kompletan obrok! Trudite se da se u tanjiru nađu različite vrste povrća, posna mesa, dosta salate…

Uzimajte dovoljno tečnosti u toku dana – bar šest do osam čaša vode! Ne zaboravite da smo često žedni onda kada mislimo da smo gladni. Ne zalivajte svaki zalogaj hrane vodom, to usporava i otežava proces varenja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.