Jelka i turisti 1

Ako je verovati gradskim čelnicima, novogodišnja noć u prestonici Srbije protekla je odlično.

U Beograd se slilo 130.000 turista koji su potrošili 30 miliona evra da bi čuli Acu Lukasa i uživali u jedinstvenim čarolijama zimske bajke koju samo naši gradski oci mogu da smisle.

Ako ne verujete gorenapisanom, razmislite ponovo. Jer za ovu Novu godinu, Beograd je stvarno imao vrhunsku atrakciju: najskuplju jelku na svetu! I to jelku o kojoj su izvestili svi međunarodni mediji, baš pred novogodišnje praznike. Ako to ne može da privuče 90.000 Bugara u Beograd, ništa ne može. A to je čarolija koju su nam podarili baš ti gradski oci.

Takoreći, savršen marketing, a plaćen samo 83.000 evra. Da je jelka bila spektakularna, tajni reklamni plan ne bi uspeo, jer šta je čudno da jelka od 83.000 evra bude spektakularna. O tome niko ne bi pisao. Ali kad je jelka od 83.000 evra običan alu-profil oko koga ste obmotali grane s plastične jelke i nakačili kineske ukrase – onda je to stvarno nešto neverovatno. Nešto što se mora videti. Nešto neopisivo.

Zato se nemojmo čuditi ako je za Novu godinu u Beogradu zaista bilo 130.000 turista. Ni ako su nam ostavili 30 miliona evra. Znaju oni da nam taj novac treba. Da sledeće godine kupimo još plastičniju i još skuplju jelku. Da za lampione damo bar milion evra. Da ukrase postavimo u septembru, a sklonimo u maju.

Sasvim je jasna namera iza izjave Gorana Vesića o broju turista i njihovom novcu. Kada čovek ispred televizora čuje da je u Beograd stiglo 30 miliona evra, onda trošak od 83.000 evra za jelku i 50.000 evra za Acu Lukasa i 1,8 miliona evra za fontanu i tri miliona evra za jarbole i zastave – deluje minorno.

Pa šta ako trošimo tolike novce, kada, pogledajte samo, koliko nam sve te investicije donose.

To što nam te „investicije“ ništa ne donose, nije važno. Jer o tome publika kojoj su ove izjave namenjene, ne razmišlja. Da, jasno je da niko u Beograd nije došao da vidi jelku. Ni fontanu. A ponajmanje Acu Lukasa. I da, tačno je da raste broj turista u Beogradu, kao što raste i u ostatku Srbije, kao što raste i u celom regionu. To je opšti trend. Ali koliko god mi to znali, to nam ne pomaže. Jer dokle god budemo imali televizije spremne da dolazak turista povežu sa dolaskom jelke, imaćemo i političare rade da napišu da jelka košta 83.000 evra. I da je plate. I naplate. Srećna vam Nova godina!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari