Finiš kampanje u vreme ćutnje 1Ilustracija: Miloš Majstorović

Iako se kampanja već uveliko zahuktala, više na društvenim mrežama, nego u tradicionalnim medijima, sve su šanse da će se prava bitka voditi tek dva dana pred izbore, odnosno u vreme izborne tišine.

Kampanja na internetu postavlja se kao pitanje već poslednjih nekoliko izbornih ciklusa u Srbiji, pošto ta oblast još nije zakonski regulisana. Pošto zbog toga politički akteri ne mogu biti sankcionisani, koristili su svu priliku da maksimalno iskoriste sve pogodnosti interneta, pogotovo društvenih mreža. SMS poruke su sad već neka druga tema, ali koriste se i one kao instrumenti tokom izborne tišine.

Ništa u ovom trenutku ne obećava da će biti drugačije ni ove godine. Naprotiv, imajući u vidu dosadašnje aktivnosti stranaka i kandidata na Fejsbuku i Tviteru, 31. marta i 1. aprila možda bude „žestoko“.

Od početka kampanje stranački tviter nalog Aleksandra Vučić (@avucic) postao je mnogo aktivniji, a tvituje se ne samo o porukama iz kampanje već i o redovnim aktivnostima premijera. S druge strane, zvanični nalog predsednika Vlade (@SerbianPM) već duže vreme niko ne ažurira. Očigledno je sada u fokusu pažnju Vučićevog tima kampanja za predsednika, te su sve njegove aktivnosti preusmerile na samo jedan nalog.

Saša Janković i Saša Radulović najvidljiviji su upravo na društvenim mrežama, gde se i nalazi dobar deo njihovog biračkog tela. Radulović i njegov pokret se čak žale na medije što u analizama o Fejsbuk nalozima kandidata ne pominju nalog pokreta Dosta je bilo jer tamo imaju više pratilaca. Vuku Jeremiću ovaj vid promocije je samo deo kampanje koju intenzivno vodi na internetu.

Tu je i fenomen Belog Preletačevića, odnosno predsedničkog kandidata Luke Maksimovića, čiji nalozi na društvenim mrežama obaraju sve rekorde na internetu. Trend je takav da će uskoro prestići sve rivale na izborima po broju ljudi koji „lajkuju“ njegove stranice.

I svi oni, makar je tako bilo uoči prošlogodišnjih izbora, tvrde da im je Fejsbuk jedan od bitnijih delova kampanje. To i nije čudno – veliki broj ljudi je svakodnevno na toj mreži, plaćanje postova je veoma jeftino, odnosno za jedan evro dnevno njihovu objavu može videti više hiljada ljudi. I najvažnije – niko ne reguliše izbornu tišinu.

Biće zabavno pratiti šta će sve dešavati…

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari