Crpna stanica Beograd 1

Zašto bi vlast Beograda ponovo poverila posao naplate karata u javnom prevozu kompaniji Apex, kao što deluje da će se desiti i pored svih najava gradskih čelnika da „Bus plus ide u istoriju“?

Osim ako čitava predstava oko izbora novog privatnog partnera za ovaj posao nije služila da se fingira demokratski i transparentan proces, a zapravo nastavi sa zloupotrebom novca poreskih obveznika?

Naplatu gradskog prevoza u Beogradu će, sudeći prema ponudama koje su pristigle na tender za izbor novog privatnog partnera za obavljanje ove usluge, vlasti Beograda ponovo poveriti firmi Apex solution, odnosno sistemu „Bus plus“.

Ako se takav ugovor sklopi, i u narednih 13 godina naplatu karata vršiće ista kompanija koju su čelnici gradske vlasti, posebno zamenik gradonačelnika Goran Vesić, u više navrata predstavljali kao „jedan od najvećih nasleđenih problema“ prethodne vlasti, koji su pokušavali da raskinu i vrate naplatu karata u nadležnost Grada još tokom 2014. godine kada su preuzeli rukovođenje Beogradom.

Kako tada nisu uspeli, što su pravdali obavezom da poštuju pravne sporazume i postignute ugovore, konačan „raskid“ sa Bus plusom najavljivao se krajem 2020. godine kao mogućnost da grad Beograd ponovo vrši ovaj posao.

Dosadašnji poslovni rezultati sistema „Bus plus“ govore da posao sa Apexom ne samo da nije doprineo većoj prodaji i naplati karata nego je ona čak i smanjena, a Grad Beograd ponovo je morao da subvencioniše javni prevoz.

Ako se već iz gradske kase izdvajaju subvencije koje su uvećane sa 150 na 180 miliona evra zbog lošije naplate karata, zašto grad Beograd ne bi jednostavno pokušao sam da vrši ovaj posao?

Posebno imajući u vidu da nakon isteka trinaestogodišnjeg ugovora sa Apexom sva oprema potrebna za realizaciju naplate ostaje u vlasništvu Grada, a gradska uprava do sada bi trebalo da je naučila dovoljno o ovom sistemu kako bi mogla da rukovodi njime.

Osim ako gradsko rukovodstvo ništa zapravo nije naučilo o tome kako da poveća naplatu karata, te kao jedini mehanizam ima povremeno zastrašivanje građana kontrolorima u pratnji komunalne policije i kampanju da će se vozni park poboljšati tek kada građani budu plaćali karte.

Jedino znanje i iskustvo koje su gradski čelnici stekli tokom ovog perioda primene Bus plusa je izgleda o tome kako da prikriju koliko novca i pod kojim uslovima se iz budžeta Beograda daje privatnim firmama, za koje usluge i koliko su one efikasno obavljene.

Stekli su i pouzdanog partnera za izvlačenje javnog novca, pa zašto ga onda menjati?

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari