Ko je još dobar, osim Aktora? 1

Opsesija srpskih političara već duže od decenije postala je izgradnja koridora, od već zacrtanih drumskih i železničkih, pa do najava novih pravaca.

Uz podatak da nam je saobraćajna struktura zaista jadna, čini se i da napredak daleko zaostaje za elanom koji je pokazivao svaki od resornih ministara, od Velje i Mrke, do Zorane.

Svaki rast entuzijazma zvaničnika koji najavljuju završetak radova ili otvaranje novih, geometrijskom progresijom uvećava brige poreskih obveznika. Oni ipak u konačnom zbiru sve to plaćaju, a nikako da se iskobeljaju iz tih poslova. Brinu i domaći građevinci koji nikako da se dokopaju bar dela tog kolača. Za mesto pobednika na tenderima gotovo da su pretplaćene strane kompanije, dok su srpski građevinari osuđeni na mrvice koje preostanu, pa na konkursima po belom svetu, gde pokušavaju da vrate staru slavu, ne mogu investitorima da objasne kako to da u poslovnoj biografiji nemaju reference iz sopstvene zemlje.

Tako je, na početku velike akcije za nove kilometre na koridoru, posao izgradnje dva mosta kod Beške dobila austrijska Alpina, jer domaća Mostogradnja “nije bila dovoljno solventna” po, navodno, merilima banke kreditora. Posle je mostove završila Mostogradnja, jer je Alpina otišla u stečaj.

Ako već nije bilo dovoljno izgrađenih kilometara, bilo je sjajnih afera, od hapšenja u putarskim firmama, obaranja tendera “sa slikom”, plaćanja penala zbog nepovučenih kredita, pa do poslednje ujdurme u koju su upetljana najmanje tri aktera.

Otvorio ju je bivši ministar Velja Ilić, koji nije dobio obećano direktorsko mesto u Koridorima Srbije. On je rešio da objavi izveštaj komisije Ministarstva građevinarstva koji pokazuju da je to javno preduzeće grčkoj firmi Aktor odobravalo produžetke rokova i platilo joj deset miliona evra odštete zbog toga, umesto da raskine ugovor i naplati penale zbog višegodišnjeg kašnjenja. Reagovao je direktor Koridora Srbije Dmitar Đurović, za koga ministar policije tvrdi da mu nije kum, i rekao da se sa gradnjom kasni jer je Velja kao ministar pripremio nemoguća idejna rešenja. Nema objašnjenja zašto to nije moglo da se ispravi za svih deset godina koliko Velja nije ministar, a u tom periodu je formirano i preduzeće koje brine o putevima i projektima.

U prepucavanju je solidno “prošla” ministarka Mihajlović, koja jeste bila ljuta zato što je neko (ili Velja lično) ukrao papire iz ministarstva, ali ne i kriva za to. Rekla je i da se problemi rešavaju, a da ih ima na svim deonicama. Ti ostali još nisu stigli do nas, ali možda će, a najavljeni su i novi koridori. Da li je tome još neko “dobar” osim Aktora i za koliko ne znamo, ali nam je lakše jer znamo zašto su morale da se smanje penzije i zašto nema povišica za prosvetare, vojsku, policiju…. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari