Ocenjivanje (ne)znanja 1

Pre samo nekoliko nedelja, kada su škole prešle na onlajn rad, iz resornog ministarstva je stigla zabrana da se učenici pozivaju u učionice radi ocenjivanja, a nastavnicima je jasno rečeno da đake treba da ocenjuju uz korišćenje savremenih tehnologija.

Ako se u poslednje tri nedelje epidemiološka situacija nije popravila, što se može zaključiti iz odluke da škole i dalje budu zatvorene za starije osnovce i srednjoškolce, nejasno je do kakvih novih saznanja je došlo Ministarstvo prosvete ako je odustalo od prethodne zamisli.

Šta su novo zaključili o ocenjivanju na daljinu pa je to uticalo da od Kriznog štaba zatraže da odobri održavanje pismenih i usmenih provera znanja u učionicama?

I kako je moguće da se ne donese jedinstvena odluka koja će važiti za sve, već se ostavlja nastavnicima da sami procene da li će i koje đake ocenjivati „tet a tet“?

Tokom celog drugog polugodišta prethodne školske godine nadležni su se upinjali da odbrane stav kako su ocene date „na daljinu“ validne, da bi s početkom nove školske godine uveli smisleno pravilo da se odgovara isključivo u školi.

A onda je krajem novembra, kada su stariji osnovci i srednjoškolci prešli na onlajn rad, stigla suprotna odluka da se ocene podele „na daljinu“.

Istog principa su se držali i prethodnih nekoliko nedelja, da bi sada ipak dozvolili regularno ocenjivanje, koje međutim nije obavezujuće na sve.

Kako će škole uspeti da organizuju rad državu očigledno ne brine, ali bi morala da vodi računa o tome da su najnovijom odlukom učenici stavljeni u neravnopravan položaj.

Posebno mali i veliki maturanti kojima se svaka ocena računa pri upisu u naredni nivo školovanja.

Zašto se daje prednost učeniku koji će dobiti peticu tako što će prepisati ili će mu neko rešiti kontrolni ili pismeni zadatak, a neko drugi će svoju ocenu morati da „zaradi“ u učionici?

Da li je fer da jedan nastavnik „okači“ kontrolni na internet ujutru i kaže đacima da ga urade i pošalju do kraja dana, dok drugi zadaje kontrolni u ograničenom vremenu, a treći isto gradivo proverava u učionici?

Naravno da tokom ocenjivanja „na daljinu“ neće varati svi učenici, ali se s pravom postavlja pitanje šta pošteni dobijaju, ako uvek ima onih koji „hvataju krivine“?

Poznato je da se to dešava i u redovnim okolnostima, ali to ne može da bude opravdanje da se u ovakvom sistemu, u kome je ocena dominantno merilo znanja, kazne učenici koji su svojim radom i trudom svaku svoju ocenu zaslužili.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Jedno reagovanje na “Ocenjivanje (ne)znanja”

  1. Koliko je tek nastavnika koji se gotovo uopšte ne uključuju u nastavu prema rasporedu časova, s mene pa na uštap okače nešto u virtuelnu učionicu, nešto što vređa inteligenciju kako učenika tako i njegovih roditelja.! Koliko je učenika koji pojma nemaju na osnovu čega im je formirana ocena! Odlična naravno. Jer, statistika veli da je cela Srbija odlična.
    Poeni nikada nisu bili manje bitni. Čast izuzecima. Javna je tajna da su kvalifikacioni ispiti, ispiti prepisivanja, obmanjivanja i lova u mutnom. Rukovodstvo škole svakako ne želi da izađe u žižu pažnje ministra. Konspiracija je timski rad. Zvuči šašavo, ali i škola je profitabilan posao!

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.