Posrednička prevara 1

Sve češći slučaj je da turisti bivaju prevareni od strane turističkih agencija u Srbiji.

Razlozi zbog kojih su putnici izigrani su različiti ali je zajednički imenitelj da turističke agencije nude nešto što ne mogu da ispune. U nekim slučajevima vlasnici agencija svesno vrše prevaru dok u drugim i sami bivaju izigrani zbog čega danak opet plaćaju turisti.

Uvidom u slučajeve prevara turističkih agencija jasno se može utvrditi da problemi veoma često nastaju na relaciji posrednik u sklapanju aranžmana i realizator posla. Mnoge turističke agencije nude uslugu posredništva u aranžmanima i nadograđuju se na cenu. U želji da svojim potencijalnim klijentima obezbede što veći broj destinacija koje bi mogli da posete, neke turističke agencije ne vode dovoljno računa o kredibilitetu svojih partnera koji im nude aranžmane. Umesto da provere da li je reč o poštenim partnerima i ako jeste da li su oni u međuvremenu zapali u neka dugovanja, neke turističke agencije lakoverno ulaze u određene poslove, najverovatnije zaslepljene novčanim ciframa koje su u opticaju. Ono što je najporaznije je to da pored brzopletog ulaska u aranžmane sa prevarantima neke turističke agencije ne potpisuju validne ugovore kojima bi se njihovi partneri obavezali da će obezbediti uslugu koju nude. Epilog svega toga je da takve turističke agencije bez validnih ugovora bivaju stavljene pred svršen čin jer im se u zakonskom roku otkazuje obećana obaveza i na kraju one ispadaju „grbave“ ne samo pred revoltiranim putnicima koji traže satisfakciju već i pred turističkom inspekcijom koja je dužna da kazni onoga ko je preuzeo obavezu da nešto ispuni a to nije uradio bez obzira što je samo posrednik u poslu. Dobri poznavaoci situacije u turizmu tvrde da je problematično i to što je u poslednje vreme u turističke agencije ulazi sumnjiv kapital, da vlasnici takvih agencija imaju nakaradan način razmišljanja, to jest da je za njih prevara sasvim normalna stvar.

Shodno tome, odgovorni vlasnici turističkih agencija ne bi smeli da sklapaju nikakve usmene ugovore sa partnerima jer to ide i na njihovu ali i na štetu putnika a Turistička inspekcija bi morala da bude mnogo rigoroznija u svojim kontrolama i kažnjavanju neodgovornih u turističkom sektoru. Treba razmisliti i o tome da se pooštre zakonske sankcije za one koji čine takve prevare što bi sasvim sigurno smanjilo broj onih koji su spremni da ih izvrše misleći da će se izvući nekažnjeno ili da neće platiti skupu cenu u slučaju da budu razotkriveni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari